معرفی کامل نرم افزار های ادوبی

فهرست عناوین

معرفی کامل نرم افزار های ادوبی

مکان شما:خانه/معرفی کامل نرم افزار های ادوبی

معرفی کامل نرم افزار های ادوبی

معرفی کامل نرم افزار های ادوبی

شرکت های بسیار بزرگی در زمینه فناوری و طراحی برنامه های کامپیوتری در حال حاضر در دنیا وجود دارند که در رقابتی تنگاتنگ با هم، دائما در حال معرفی یک نرم افزار کاربردی جدید هستند. اما شاید هیچ شرکتی به اندازه شرکت غول فناوری و توسعه دهنده نرم افزاری ادوبی در دنیا موفق به طراحی برنامه های متنوع نشده باشد.
لیست برنامه ها و نرم افزار های ادوبی؛ لیستی بسیار طولانی است که برنامه هایی نام آشنا و بسیار پر کاربرد در این لیست به چشم می خورد. بالغ بر 50 نرم افزار کامپیوتری به این شرکت تعلق دارد که هر یک شامل چندین زیرمجموعه و ورژن های مختلف و آپدیت های متعدد می شوند.
در این جا می خواهیم به صورت جامع انواع نرم افزار های ادوبی را معرفی و کارکرد و مشخصاتی که دارند را مورد بررسی قرار دهیم. به این ترتیب می توان با توجه به نیاز و زمینه کارایی از هر یک از این نرم افزار ها به صورت تخصصی استفاده کرد. اول ببینیم که به صورت کلی نرم افزار های این شرکت در چه زمینه ای و توسط چه افرادی مورد استفاده قرار می گیرند.

زمینه های کاربردی بسیار گسترده نرم افزار های ادوبی

مجموعه بی نظیر و بسیار متعدد نرم افزار های شرکت ادوبی، برنامه های متعلق به این شرکت را به گزینه اول انتخابی بسیاری از تخصص ها تبدیل کرده است. از آن ها برای طراحی گرافیکی و مدل سازی های کامپیوتری استفاده می شود.
برای تبدیل طرح ها و ایده های مختلف به مدل ها و طرح های واقعی نرم افزار های مختلف ادوبی کارایی دارند. آن ها گزینه ای عالی برای تصویر سازی های بصری با کیفیت اند. ایجاد طرح های سه بعدی، طرح های تخصصی، استفاده از آن برای افکت گذاری های فیلم و تصویر، ویرایش و ادیت فیلم ها و مواردی از این دست همگی از زمینه های کاربردی گسترده این نرم افزار هاست.
تولید کننده های جلوه های بصری ویژه و خلاقانی که در زمینه ترسیم طرح های گرافیکی مختلف فعالیت دارند از این نرم افزار ها برای خلق ایده های جدید و نمایش طرح های حرفه ای و با کیفیت استفاده می کنند. اکثر نرم افزار های ادوبی با یک دیگر در تعاملی کارامد هستند و می توان از مجموعه آن ها کنار هم در سطوح تخصصی تر استفاده کرد.

چه کسانی از نرم افزار های شرکت ادوبی استفاده می کنند؟


گروه های تخصصی و کاربران مختلفی از این نرم افزار ها استفاده می کنند. اگر بخواهیم لیست کاملی از افراد و تخصص هایی که از نرم افزار های شرکت ادوبی استفاده می کنند را نام ببریم، گروه های مختلفی در این لیست جای می گیرند.
معماران، مهندسان شهرسازی، ساختمان سازی و طراحان داخلی و دکوراتور ها از بزرگ ترین گروهی هستند که از نرم افزار های ادوبی استفاده می کنند. طراحان گرافیکی، طراحان وب سایت، عکاس ها، طراحان نقاشی های دیجیتالی، تصویرگران، ویراستاران و تدوین گران فیلم و تصویر، فیلم سازان، سازندگان برنامه های تلویزیونی و سازندگان فیلم های سینمایی بلند و کوتاه از دیگر کسانی هستند که برنامه های ادوبی مورد استفاده آن ها قرار می گیرد.
بازاریابان حرفه ای برای تهیه تیزر های تبلیغاتی و محتوا های تبلیغی خود از برخی از این نرم افزار ها استفاده می کنند. طراحان صنعتی، مهندسان و سازندگان بازی های ویدئویی، انیمیشن سازان، مدل سازان حرفه ای و چندین حرفه و تخصص دیگر از مهم ترین گروه هایی هستند که از نرم افزار های ادوبی استفاده می کنند.
به صورت کلی می توان گفت که نرم افزار های متنوع شرکت ادوبی گزینه انتخابی گروه های مختلفی است. این شرکت لیست گسترده ای از برنامه ها را ارائه می دهد که می توان متناسب با نیاز و کاربری، مناسب ترین نرم افزار را در این لیست طویل پیدا کرد.

Dreamweaver

photoshop

illustration

after effects

Adobe Experience Design

Substance

indesign

lightroom

premiere

spark

Fersco

rush

Dimension​

animate

SpeedGrade

Dreamweaver

photoshop

انواع نرم افزار های شرکت ادوبی

در هر لحظه این شرکت همیشه فعال در حال طراحی یک برنامه جدید یا به روز رسانی نسخه های قبلی از نرم افزار های خود است. برای دسترسی بهتر به برنامه های شرکت ادوبی اکثر کاربران حرفه ای از اشتراک های Adobe Creative Cloud استفاده می کنند. از این طریق به مجموعه کامل نرم افزار های ادوبی و نسخه های به روز رسانی شده آن ها دسترسی دارند.
برنامه های ادوبی تنوع زیادی دارد و در این جا تنها می توانیم به برخی از مهم ترین و پرکاربردترین نرم افزار های طراحی شده توسط این شرکت اشاره کنیم. این نرم افزار ها شامل موارد زیر می شوند:

photoshop

Adobe illustrator

aftereffect

Fresco

Premiere

Substance

Spark

Adobe InDesign

SpeedGrade

Dreamweaver

Experience Design

Lightroom

Dimension

Rush

Adobe Animate

این برنامه یکی از نرم افزار های پرطرفدار و مشهور شرکت ادوبی است که توسط تصویرگران و طراحان گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد. از این برنامه برای ویرایش و دستکاری تصاویر، روتوش عکس و تصویر، طراحی گرافیکی، نمونه سازی برای طراحی وب و برنامه، مدل سازی های سه بعدی و نقاشی دیجیتالی استفاده می شود.
این برنامه از مجموعه نرم افزار های ادوبی است که روی پلتفرم های مک، آیپد و ویندوز کار می کند. این برنامه یکی از استانداردترین نرم افزار ها در زمینه ویرایش عکس است. این نرم افزار یک ویرایش گر گرافیکی کامل است.
می توان از آن برای ویرایش و آهنگ سازی تصاویر، گرافیک و متن های چند لایه استفاده کرد. می توان ویدئو های سه بعدی را هم با این برنامه ایجاد کرد. نحوه ویرایش این برنامه به صورت گرافیک شطرنجی است. این سطح از کارایی و قابلیت به این معنی است که فتوشاپ یکی از نرم افزار های ادوبی است که نه تنها توسط عکاسان و روتوشرهای عکس استفاده می شود، بلکه به صورت گسترده توسط هنرمندان دیجیتالی، طراحان گرافیکی و طراحان سه بعدی و VFX هم مورد استفاده قرار می گیرد.

خواندن این مقاله آموزش افکت های ترکیب متن و تصویر در فتوشاپ

ایلاستریتور

این برنامه می تواند به نوعی یکی از نرم افزار های جایگزین شرکت ادوبی برای نرم افزار فتوشاپ محسوب شود. ایلوستریتور تمرکز بیش تری روی یک سری وظایف به خصوص دارد. اساس کار ایلوستریتور، طراحی و ویرایش بر اساس گرافیک برداری است. این مشخصه ایلوستریتور را به شدن مقیاس پذیر خواهد کرد.
این مورد هم از جمله نرم افزار های ادوبی است که بیش تر توسط هنرمندان دیجیتالی، تصویرگران و طراحان گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد. آن ها می توانند با ایلوستریتور همه چیز از گرافیک های ساده، لوگو ها، نماد ها و اینفوگرافیک ها گرفته تا تصاویر پیچیده را خلق کنند.
اساس طراحی و ویرایش تصویر در این نرم افزار، بر اساس استفاده از یک سری خطوط و منحنی ها است که از آن ها برای ترسیم اشکال و الگو های مختلف استفاده می شود. از این برنامه می توان برای طراحی وب، طراحی برنامه های موبایل، طراحی کتاب، طراحی پوستر و طراحی های گرافیکی حرفه ای مختلف استفاده کرد.
از همه مهم تر می توان به کاربرد این برنامه در ساخت بازی های ویدئویی اشاره کرد. ایلوستریتور از جمله نرم افزار های ادوبی است که از آن برای طراحی رابط های کاربری بسیار جذاب و انواع طرح های چاپ سه بعدی و بسته بندی محصولات هم استفاده می شود.

نرم افزار های ادوبی : افتر افکت

یکی دیگر از نرم افزار های ادوبی، نرم افزار افترافکت نام دارد. این برنامه برای خلق جلوه های بصری منحصر به فرد، تهیه موشن گرافیک با کیفیت و ترکیب بندی حرفه ای کارایی دارد. مهم ترین کاربرد افترافکت برای VFX و موشن گرافیک است.
نرم افزار افترافکت یکی از برنامه های مورد علاقه فیلم سازان است. این ابزار محبوب برای تهیه جلوه های بصری منحصر به فرد در فیلم ها، انیمیشن ها، بازی های ویدئویی و برنامه های تلویزیونی مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو یکی از ارزشمند ترین نرم افزار های در لیست نرم افزار های ادوبی است.
درست است که این نرم افزار به تنهایی برای تهیه یک فیلم کامل مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما می توان از آن برای ایجاد انیمیشن های ساده ای که در وب سایت ها منتشر می شود یا مواردی مشابه استفاده کرد. نرم افزار افترافکت همچنین در مراحل پس از تولید فیلم و تلویزیون نیز مورد استفاده قرار می گیرد. افترافکت هم با سایر برنامه های ادوبی و دیگر برنامه های مدل سازی سه بعدی به خوبی یکنواخت شده است.

این نرم افزار یک برنامه هنری دیجیتالی است که برخی از بهترین عناصر دیگر برنامه های هنری زیبا را برای آیپد تقلید می کند. این نرم افزار هم یکی از نرم افزار های ادوبی است که برای ویرایش های منحصر به فرد تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد.
دارای برس های فتوشاپ با دقتی بالاتر است. این براش های واقع گرایانه امکان نقاشی و طراحی مثابه رنگ های واقعی را امکان پذیر می کند. گویا از آبرنگ و رنگ روغن برای ترسیم نقاشی های دیجیتالی استفاده می کنید. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است و از نظر بصری فوق العاده است. این برنامه هم برای مبتدیان و هم افراد حرفه ای گزینه ای عالی است.

پریمیر premiere

یکی از نرم افزار های ادوبی که آن را با عنوان ابزار قدرت مند و جامع ویرایش ویدئو می شناسند، نرم افزار Adobe Premiere Pro نام دارد. از این نرم افزار می توان برای ویرایش ویدئو در پلتفرم های مختلف استفاده کرد. این نرم افزار به صورت قدرت مندی با دیگر برنامه ها ادغام می شود.
این نرم افزار بر اساس یک جدول زمانی بصری کار می کند و به صورت گسترده در صنعت فیلم و تلویزیون، ساخت تیزر های تبلیغاتی و بازاریابی، استودیو های طراحی، یوتیوبر ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. با کمک این ابزار قوی می توان هر موزیک ویدئو و محتوای فیلمی را ویرایش کرد.
سطح کارایی این نرم افزار در لیست نرم افزار های ادوبی، جز برنامه های فوق حرفه ای دسته می شود. تنظیم مجدد هوشمند ویدئو ها و فیلم های بلند و توانایی چسباندن عناصر گرافیکی و ردیابی تصاویر از دیگر مشخصات نرم افزار Adobe Premiere Pro است.
این نرم افزار معمولا در کنار سایر نرم افزار های ادوبی قرار می گیرد و اگر کاربران از نسخه تحت Creative Cloud آن استفاده کنند، به سایر برنامه های مکمل این نرم افزار نظیر افترافکت و فتوشاپ هم دسترسی خواهند داشت. از این نرم افزار یک نسخه سبک تر با رابط کاربری ساده تر نیز منتشر شده، که Premier Rush نام دارد و برای مبتدیان و کاربران معمولی ابزار مناسبی است.

خواندن این مقاله تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

این نرم افزار یکی از نرم افزار های ادوبی است که از آن برای تولید محتواهای سه بعدی استفاده می کنند. این نرم افزار بهترین گزینه برای ایجاد بافت های مختلف است که برای هنرمندان طراحی های سه بعدی کارایی دارد.
خود این نرم افزار دارای چهار برنامه طراحی سه بعدی است که مجموعا عملکرد این نرم افزار را شکل می دهند. این مجموعه شال Designer ، Sampler، Painter و Stager است. این نرم افزار همچنین مجموعه ای بی نظیر از نمونه کار های سه بعدی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

نرم افزار Adobe Spark

نرم افزار Adobe Spark یکی از نرم افزار های ادوبی است که از آن برای ایجاد گرافیک، طراحی گرافیکی صفحات وب، و طراحی، تولید و ویرایش فیلم های کوتاه برای رسانه های اجتماعی استفاده می شود. کار با این نرم افزار بسیار سریع و راحت است. این نرم افزار با سیستم عامل ویندوز، مک، اندروید و iOS سازگاری دارد.
این نرم افزار برای متخصصان حوزه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ، فعالان در حوزه رسانه های اجتماعی، بلاگرها و … گزینه مناسبی است. همچنین برنامه می تواند گزینه انتخابی آماتور ها و افراد مبتدی باشد که می خواهند محتوا های جذابی را برای فیس بوک، توییتر، یوتیوب و اینستاگرام شان ایجاد کنند، اما زمان کافی برای یادگیری نرم افزار های حرفه ای تر نظیر فتوشاپ یا ایلوستریتور را ندارند.

نرم افزار ایندیزاین

یکی دیگر از نرم افزار های ادوبی، نرم افزار جذاب و تخصصی ایندیزاین است. این برنامه یک ابزار طرح بندی صفحه و مجلات است. این برنامه عمدتا برای چاپ و انتشارات مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال ایندیزاین دارای قابلیت انتشار دیجیتالی نیز هست.
طراحان گرافیکی، هنرمندان چاپ های سه بعدی، تولید کننده های پوستر و بیلبورد، بروشور، مجلات، روزنامه ها، کتاب ها و نسخه های الکترونیکی از این نرم افزار استفاده می کنند. با کمک ورژن های مختلف این نرم افزار جذاب و کاربردی می توان طیف وسیعی از طرح های گرافیکی را ایجاد کرد.
قابلیت اصلی ایندیزاین در صفحه آرایی است و در صنعت چاپ یکی از مهم ترین نرم افزار های ادوبی است. بروشور های تبلیغاتی منحصر به فرد را می توان به کمک این نرم افزار طراحی کرد. طراحی صفحات وب سایت ها، بروشور های دیجیتالی، طراحی وبلاگ و نشریات آنلاین از دیگر مواردی است که از این نرم افزار برای طراحی آن ها استفاده می شود.
این نرم افزار یکی از برنامه های اصلی در بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ است. روزنامه نگاران و ناشران هم از کاربران اصلی ایندیزاین هستند. طراحان فعال در فناوری دیجیتالی و طراحان گرافیکی از دیگر کاربران اصلی این نرم افزار محسوب می شوند.

ادوبی SpeedGrade

از جمله نرم افزار های ادوبی که از آن برای درجه بندی رنگ تصاویر مختلف استفاده می شود، نرم افزار Adobe SpeedGrade نام دارد. از این نرم افزار برای کنترل رنگ های تصاویر در فیلم های مختلف استفاده می شود. درجه بندی رنگ فیلم و تصویر یکی از مهم ترین بخش ها در ویرایش فیلم و ویدئو است.
این نرم افزار ابزار های قدرت مندی برای انجام این کار دارد. با کمک این نرم افزار می توان حس، عمق و درک بصری لازم را به یک تصویر افزود. این نرم افزار کاربردی تاثیر بسیار زیادی در ویرایش عکس ها و ارتقای کیفیت رنگی آن ها دارد.

دریم ویور

آخرین موردی که می خواهیم در لیست نرم افزار های ادوبی به آن اشاره کنیم، نرم افزار ادوبی Dreamweaver است. این برنامه هم جز یکی از نرم افزار های اصلی ادوبی است. نرم افزار دریم ویور برای نخستین بار در سال 1997 ایجاد شد. این برنامه ابزاری کاربردی برای افرادی است که می خواهند کار طراحی وب سایت را بدون آموزش نحوه کدنویسی انجام دهند.

نرم افزار بعدی در لیست نرم افزار های ادوبی، برنامه کاربردی ادوبی ایکس دی نام دارد. این برنامه چندین سال قبل به عنوان رقیب اصلی نرم افزار SKETCH به عنوان یک ابزار طراحی UX مبتنی بر بردار برای نمونه سازی برنامه های وب و تلفن همراه راه اندازی شد.
به عبارتی قرار نیست کل برنامه را در ایکس دی ایجاد کنید، بلکه باید از آن برای تجسم رابط کاربری و تعریف نحوه عملکرد و ارتباط با همه قسمت های دیگر استفاده کرد. به این ترتیب پیش از کد نویسی نهایی برنامه ها، همه چیز به درستی کار خواهد کرد.
این نرم افزار گزینه ای عالی برای مدیریت گردش کار است. می توان از آن برای ماکت سازی، طراحی کامل نمونه ها و هماهنگ کردن مراحل مختلف کار استفاده کرد. این نرم افزار با پلتفرم های مختلف سازگاری دارد و به صورت رایگان در دسترس کاربران است.

خواندن این مقاله نرم افزار تری دی مکس در بازی سازی

نرم افزار های ادوبی : adobe lightroom

یکی دیگر از نرم افزار های ادوبی که در زمینه ویرایش و سازمان دهی تصاویر کارایی دارد، نرم افزار Lightroom نام دارد. این نرم افزار یک ابزار بسیار عالی برای آتلیه های عکاسی و عکاسان حرفه ای است تا با آن بتوانند تعداد زیادی از عکس ها را دستکاری و مدیریت کنند.
البته نرم افزار لایت روم تمام ویژگی های نرم افزار فتوشاپ را برای ویرایش تصویر ندارد. با این حال رابط کاربری آن بسیار ساده تر است و می توان از ان برای کارهای استاندارد و متعدد به آسانی استفاده کرد. نکته قابل توجه در خصوص ابزار های ویرایشی و سیستم ویرایش تصویر Lightroom غیر مخرب بودن آن است.
این بدان معناست که هم تصویر اصلی و هم ویرایش های اعمال شده روی تصاویر به صورت جداگانه ذخیره می شوند. به این ترتیب اگر همه موارد مطابق نظر کاربر پیش نرود، می توان به راحتی تمام تغییرات اعمال شده را لغو کند.

ادیت حرفه ای تصاویر با لایت روم

این نرم افزار برای ایجاد صحنه ها و تصاویر نوری واقعی کاربرد دارد. می توان از آن برای ارائه تصاویر سه بعدی و دو بعدی عکاسی در پلتفرم های مختلف استفاده کرد. این برنامه هم دارای نسخه سازگار با ویندوز و هم نسخه سازگار با مک است. این برنامه یکی از نرم افزار های ادوبی برای ارائه تصویر های سه بعدی محسوب می شود.

می توان با آن تصاویر سه بعدی عکاسی را بر اساس مدل های دو بعدی و سه بعدی ترکیب کرد. امکان افزودن بافت های جدید به این برنامه امکان پذیر است. طراحان گرافیکی از این برنامه برای ایجاد مدل های محصول، تجسم برند و طراحی بسته بندی های مختلف استفاده می کنند. با کمک این برنامه می توان صحنه هایی شبیه عکس را خلق کرد. 

نرم افزار های ادوبی : adobe rush

اگر به دنبال یکی دیگر از نرم افزار های ادوبی با قابلیت ویرایش ویدئو باشید، ادوبی راش یکی نرم افزار ویرایش ویدئو همه جانبه و چند پلتفرمی است که کلیپ های ویدئویی را به سرعت پردازش و بارگذاری می کند. این برنامه برای سازندگان محتواهای رسانه های اجتماعی گزینه ای عالی است.
این برنامه دارای ابزار های کاربردی زیادی است. از مهم ترین آن ها می توان به ابزار های برش ویدئو، تغییر اندازه، ابزار های چرخش و اصلاح رنگ، ابزار های ویرایش صدا و مواردی از این دست اشاره کرد. تمام محتواها را می توان در فضای ذخیره سازی ابری ذخیره کرد.
این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که می توان به سادگی و به صورت مستقیم محتواها را در رسانه های اجتماعی ویرایش و بارگذاری کرد. از این رو کار با آن بسیار ساده و راحت است و عملکرد بسیار سریعی دارد. یکی از پرطرفدارترین نرم افزار های ادوبی را می توان همین نرم افزار در نظر گرفت.

نرم افزار adobe Animate

این برنامه هم یکی از نرم افزار های ادوبی است که می توان از آن برای متحرک سازی طرح های مختلفی که در بازی های ویدئویی، انیمیشن ها، وب سایت ها و سایر موارد وجود دارند، استفاده کرد. این نرم افزار می تواند قابلیت بسیار بالایی در متحرک سازی مدل های مختلف داشته باشد و به صورت گسترده توسط توسعه دهندگان بازی های ویدئویی و تولید کننده های آموزش های الکتریکی استفاده می شوند.

5/5 - (3 امتیاز)

مطالعه بیشتر

آماده سازی تصویر ساخته شده در ایلاستریتور برای افترافکت
کاربردهای پریمیر به زبان ساده
نرم افزار تری دی مکس در بازی سازی
فتوشاپ و ایلاستریتور چگونه در کنار هم قدرتمند می شوند؟
ابزارهای ایلاستریتور چه کاربرد هایی دارند؟
آموزش افکت های ترکیب متن و تصویر در فتوشاپ
هر آنچه باید در مورد ساخت سند جدید در فتوشاپ بدانید
بررسی جامع و مقایسه نرم افزارهای سه بعدی مایا ، تری دی اس مکس و سینما فوردی
افترافکت چیست ؟ به همراه فیلم آموزشی
ایندیزاین و فتوشاپ چه تفاوتی هایی با هم دارند؟
10 پلاگین شگفت انگیز افترافکت ( Adobe After Effects )
نرم افزار پاورپوینت چیست و چه کاربردهایی دارد؟
کد نویسی در افترافکت 10 مورد از بهترین حالات افترافکت در موشن گرافیک با کد نویسی
پنج ابزار برتر ادیت سریع ویدیو در نرم افزار پریمیر پرو
تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور در چیست؟
نورپردازی در تری دی مکس
کاربرد های فتوشاپ در طراحی پوستر
نرم افزار اکسل چیست و چه کاربردهایی دارد؟
نکات و ترفندهای ترکیب تصاویر یا Blend Mode در فتوشاپ
استفاده از نرم افزار تری دی مکس در متریال دهی
موشن گرافیک چیست ؟ به همراه فیلم آموزشی
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی نرم افزاری آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : تیم نرم افزاری پویااندیش
نحوه یادگیری گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *