تلفن ها : 05 05 58 22 - 587 587 22 - مرکز تخصصی آموزش های افترافکت و موشن گرافیک
  • 0سبد خرید فروشگاه
افترافکت ، آموزشگاه افترافکت و موشن گرافیک
  • صفحه اصلی افترافکت
  • دوره های آموزش آنلاین ( غیرحضوری )
    • آموزش آنلاین موشن گرافیک
    • آموزش آنلاین افترافکت
    • آموزش آنلاین پریمیر
    • آموزش آنلاین سینمافوردی
  • کلاس های آموزش حضوری
    • موشن گرافیک
    • افترافکت
    • پریمیر ، آموزش تدوین فیلم
    • سینما ۴D
  • مقالات آموزش رایگان افترافکت و موشن گرافیک
  • تماس با ما
  • جستجو
  • منو منو

آماده سازی تصویر ساخته شده در ایلاستریتور برای افترافکت

مکان شما: خانه1 / آموزش های رایگان افترافکت و موشن گرافیک2 / نرم افزارها3 / آماده سازی تصویر ساخته شده در ایلاستریتور برای افترافکت...

آماده سازی تصویر ساخته شده در ایلاستریتور برای افترافکت

گاهی فایل هایی که از ایلاستریتور به افتر افکت میفرستیم به گونه ای هستند که بعضی مثلا فقط یک لایه ی بزرگ آنها ایجاد شده
یا اینکه با رنگ پروفایل اشتباهی ذخیره شده اند.
گاهی این فایل ها دارای عناصری هستند که فقط به عنوان جزیی از صفحه نمایش
قرار می گیرند یا اینکه شامل بسیاری از مسائل دیگر هستند که تنظیم After Effects را برای آنها سخت می کند.

این مسائل باعث می شود که سردرگمی ها و اصطکاکی بین تصویرگر و انیماتور
به وجود بیاید که باعث شود این بخش ،محل خوبی برای شروع پروژه نباشد.

1_ایجاد لایه های چندگانه

اگر شما بردار گرافیک خود را کامل کرده اید و تنها یک یا دولایه
درون ایلاستریتور می باشد که هنوز آنها را انجام نداده اید،به منظور اینکه گرافیک جدیدتان را به صورت
انیمیشن درآورید، باید هر قسمت (زیرلایه) را مربوط به هرلایه ای که می باشد، جداسازی کنید.
تبدیل کردن یک لایه تکی به انیمیشن که خودش بخش های زیادی دارد؛
نتیجه ای کاملا غیر حرفه ای و سخت را درپی خواهد داشت.
برای مثال، فرض کنید که شما یک لوگو با سه حرف دارید، باید یک لایه را با تمام عناصر
ایجاد کنید تا اولین حرف را طراحی کنید، سپس لایه ی بعدی را برای حرف دوم و لایه ای برای حرف سوم ایجاد کنید.
پس از آن به راحتی می توانید برای هر لایه به طور مستقل در After Effects انیمیشن ایجاد کنید.
اگر که فایل خود را تنها با فرمت “.ai file’” ذخیر کرده اید و هیچ لایه ی اضافی دیگری
ایجاد نکرده اید و آن را وارد بخش After Effects کرده ایم پس این فایل باید تنها یک لایه ی تخت باشد.
در پنل لایه ی ایلاستریتور، برروی نماد هدف درکنار هر عنصر کلیک کنید تا بفهمید که هر مورد مخصوص چه چیزی می باشد.
شما همچنین می توانید هر آیتم را مشاهده کنید تا بفهمید که کار آن آیتم چیست.
می توانید با کلیک بر روی دکمه ی ایجاد لایه ی جدید در پایین پنل لایه ها، چندین لایه ایجاد کنید و به هرکدام نامی بدهید.
زمانی که هر آیتم را مشخص کردید؛آن را به لایه ی مربوط به خودش انتقال دهید.
توجه داشته باشید که باید حتما مطمئن شوید که فرمان جدید آیتم ها در هرلایه، ازطریق نحوه ی نمایش هر آیتم، مشکلی ایجاد نمی کند.

انتقال آیتم ها

انتقال هرکدام از آیتم ها به لایه ی مورد نظرممکن است که کار خسته کننده ای باشد
اما راه ساده ای نیز برای این کار وجود دارد.
اگر همه آیتم ها دریک لایه ی تک قرار دارد، ابتدا لایه را انتخاب کنید و سپس گزینه
“انتشار به لایه ها(دنباله ها)” در منوی موجود در پنل لایه را انتخاب کنید.
این کار باعث می شود که آیتم ها از این لایه به لایه های مربوطه بروند.
سپس می توان از این لایه خارج شد و لیست کامل لایه ها را پرکرد.

بعد همه لایه ها در پنل لایه موجود در After Effects قابل مشاهده خواهند بود،
بنابراین شما می توانید هرکدام را به طور مستقل به صورت انیمیشن درآورید.
اگر که یکی از لایه ها به بخشی از لایه ی دیگر تبدیل شد، آن ها را به دوقسمت تقسیم کنید و بعد با هم ترکیب کنید.
به انیماتور با نام گذاری درست و مناسب بر روی هرکدام از لایه ها ، کمک کنید.
هنگامی که فایل وارد After Effectsشد، نام لایه دوباره بازیابی و حفظ می شود.
هرلایه ای که در فایل قرار دارد، به سرعت شناسایی شده و نام آن مشخص می شود.

2_سایز صفحه نمایش خود را تغییر دهید

اگر شما یک صفحه گرافیکی 10x10pxبا گرافیک کوچک دارید که به یک ترکیب After Effects 1920×1080 انتقال
یافته است،پس لازم است که کارهای بیشتری انجام دهید تا قبل از انیمیشن سازی همه چیز را به اندازه
درست برسانید. مطمئن شوید که صفحه نمایش در ایلاستریتور دارای مقیاس درست می باشد،
به طوری که اندازه ی آن بزرگتر یا درست به اندازه ی ترکیب (جلوه های ویژه) After Effects باشد.

قبل از ذخیره مطمئن شوید که هیپ بخشی از گرافیک، توسط لبه های صفحه نمایش قطع نشده باشد .ممکن
است اینکه ببینیم تصویر بازم هم در صفحه نمایش وجود دارد، عالی به نظر بیاید؛ اما اگر این بخواهیم اندازه ی
تصویر را برای انیمیشن سازی کوچکتر کنیم، اصلا جالب نمی شود که لبه های تصویر با لبه های صفحه نمایش
تداخل داشته باشند و لمس شوند. در واقع هرچیزی که در ون صفحه نمایش قرار دارد، درون After Effects نیز
نمایش داده می شود و تمام چیز هایی که خارج از صفحه هستند، در After Effects وجود نخواهند داشت.
ساده است ، کافی است که مطمئن شوید که هرچیزی که برای انیمیشن سازی نیاز دارید، درون محدوده های صفحه
وجود دارند. اگرچندین صفحه داریدف می توانید آنها را به صورت فایل های جداگانه ذخیره کنید. زمانی که یک فایل را
ذخیره می کنید، از شما خواسته می شود که گزینه های ایلاستریتور را نیز تنظی کنید. مطمئن شوید که حتما این
گزینه که هر صفحه باید به صورت فایل جداگانه ذخیره شود را چک می کنید. شما می توانید پس از این کار وارد هر
کدام از فایل های ایلاستریتور شوید و همه لایه ها را به صورت جداگانه چک کنید و مطمئن شوید که به درستی برای انیمیشن سازی نام گذاری شده اند.

3_حالت رنگ سند را تغییر دهید

قبل از اینکه فایلتان را برای ایجاد جلوه های ویژه بفرستید،مطمئن شوید که با فرمت رنگ RGB کار می کنید.
فرمت CMYK برای چاپ بسیار عالی می باشد اما اگر که می خواهید به سراغ جلوه های
ویژه بروید و قصد چاپ این ورژن از گرافیک را نداشته باشید، پس بهتر است
مطمئن شوید که رنگ ها در انیمیشن نهایی به درستی نشان داده می شوند.
شما می توانید این کار را با رفتن به File> Document Color Mode> RGB Color انجام دهید.

4_نوع فایل را به درستی انتخاب کنید.

فرمت فایل ایده آل برای جلوه های ویژه ،Adobe Illustrator (ai) می باشد.
از فرمت هایEPS یا SVG اجتناب کنید چرا که این فایل ها به عنوان یک فایل ترکیبی
که دارای چندین لایه می باشد، وارد بخش جلوه های ویژه نمی شوند.
تصویر بردار خود را با رفتن به ‘File > Save As > Format: Adobe Illustrator (ai)’ ذخیره کنید.

زمانی که می خواهید گزینه های دیگر را نیز بررسی کنید، مطمئن شوید که گزینه ی
” Create PDF Compatible File ” را نیز انتخاب کرده اید، وگرنه فایل به درستی برای جلوه هآ ی ویژه After Effects آماده نمی شود.
اگر که انیماتور شما با نسخه های قدیمی جلوه های ویژه کار می کند،می توانید
فایل را به صورت نسخه ی قدیمی تصویر گر که در بالای این قسمت وجود دارد، ذخیره کنید.
درغیر اینصورت ،تنظیمات پیش فرض بسیار عالی می باشند، بعد برای ذخیره کردن بر روی OK کلیک کنید.

5_ارسال به منظور کار بر روی جلوه های ویژه

پس از اینکه فایل Illustrator را قالب بندی کردید، وقت آن است که آن را برای انیمیشن سازی ارسال کنید.
در جلوه های ویژه با وارد شدن به ‘File > Import > File’، فایل ایلاستریتور را انتخاب کنید.
بعد از شما سوال می شود که چه جلوه های ویژه ای را می خواهید بر روی فایلتان
ایجاد کنید، مطمئن شوید که نوع وارد کردن فایل بر روی نوع ترکیب (Composition)
تنظیم شده باشد، وگرنه تمام لایه هایی که به صورت جدا بر روی آنها کار کرده اید و وقت زیادی را صرف آنها کرده اید، باهم ترکیب می شوند.

ابعاد فیلم برای شما مناسب خواهد بود اما اگر می خواهید که اندازه ی هر لایه
با اندازه ی پیکسل فضا یکسان باشد، می توانید کمی بالا بیایید وگزینه ی ‘Layer Size.’ را انتخاب کنید.
به همین ترتیب اگر که می خواهید اندازه ی هر لایه برابر با صفحه ی نمایش باشد، می توانید ‘Document Size.’ را انتخاب کنید.
وقتی که دکمه ی OK را زدید یک ترکیب جدید درون پنل پروژه ایجاد می شود.

بر روی ترکیب جدید دابل کلیک کنید تا تمامی لایه های جدید درون Timeline باز شود.
همه آنها باید درست مثل ایلاستریتور نام گذاری شده باشند و به راحتی و به طور مستقل از دیگر لایه ها به صورت انیمیشن درآمده باشند.
خوب، حالا شما این توانایی را دارید که یک انیمیشن با بالاترین کیفیت را به موفقیت تمام ایجاد کنید.

پایان بخش :

آماده سازی تصویر ساخته شده در ایلاستریتور برای افترافکت | آموزش استفاده از وکتور در افتر افکت

5.0
23

مطالعه بیشتر

طراحی انیمیشنی بارگذاری لوگو در افترافکت ( After Effects )
قابلیت های ایلاستریتور که با آن می توانید وارد بازار کار شوید
فتوشاپ و ایلاستریتور چگونه در کنار هم قدرتمند می شوند؟
نقاشی دیجیتال چیست ؟ ( دیجیتال پینتینگ ) + فیلم آموزشی
افترافکت و 9 توانایی برتر که هر تدوینگری باید بداند
زیبراش چیست ؟ به همراه فیلم آموزشی
45 نکته و ترفند برای تسلط در After Effects Workflow
تب ویندو در افترافکت
موشن گرافیک چیست ؟ به همراه فیلم آموزشی
افترافکت چیست ؟ به همراه فیلم آموزشی
تری دی مکس چیست ؟ و کاربردهای آن + فیلم آموزشی
پنج ابزار برتر ادیت سریع ویدیو در نرم افزار پریمیر پرو
Paint Symmetry ابزار جدید و خلاقانه ی فتوشاپ
ایلوستریتور یا فتوشاپ مسئله این است ! تفاوت ایلاستریتور با فتوشاپ
تغییر رنگ چشم در فتوشاپ به صورت حرفه ایی
تفاوت اینفوگرافیک و موشن گرافیک چیست؟
10 مورد از بهترین حالات افترافکت در موشن گرافیک با کد نویسی
تفاوت پریمیر و افترافکت در چیست ؟
ایندیزاین و فتوشاپ چه تفاوتی هایی با هم دارند؟
نکات و ترفندهای ترکیب تصاویر یا Blend Mode در فتوشاپ
کاربرد های فتوشاپ در طراحی پوستر
یک پیوند به صورت دستی اضافه کنید

با ما در شبکه های اجتماعی

همراه باشید

pouyaandish 

09129737360  

یک پیوند به صورت دستی اضافه کنید

  • اینستاگرام

    POUYAANDISH

    باما در اینستاگرام POUYAANDISH

    در ارتباط باشید .

  • واتساپ

    0912-9737360

    با ما در واتساپ  09129737360

    از طریق پیام در ارتباط باشید .

یک پیوند به صورت دستی اضافه کنید

دوره آموزش افترافکت

یک پیوند به صورت دستی اضافه کنید

  دوره آموزش موشن گرافیک

یک پیوند به صورت دستی اضافه کنید

  دوره آموزش پریمیر

مرکز تخصصی آموزش افترافکت و موشن گرافیک

 دوره های آموزش آنلاین و غیرحضوری افترافکت و موشن گرافیک

کلاس های حضوری افترافکت و موشن گرافیک

با ۲۹ سال قدمت آموزشی ، افتخار این را داریم که از سال 2005  دوره های آموزش افترافکت را در تصویرگران پویا اندیش بنا نهادیم .
موفقیت صدها هنرجوی متخصص تربیت شده توسط ما خود گواه و گویای این واقعیت است .

آدرس آموزشگاه افترافکت و موشن گرافیک

تهران – پاسداران – ابتدای گلستان سوم –  ساختمان 120 _ مرکز تخصصی آموزش افترافکت و موشن گرافیک

تلفن ها : 05 05 58 22 – 110 111 28 – ( 021 ) _ پیام برای واتساپ : 60 73 973 0912

ساعات پاسخگویی و کاری : 9 صبح الی 18

تمام حقوق سایت محفوظ و متعلق به مرکز تخصصی آموزش افترافکت و موشن گرافیک می باشد .

رفتن به بالا
آخرین فرصت ثبت نام با شهریه سال 99 فقط تا پایان امسال - تلفن های تماس : 05 05 58 22 - 587 587 22اینستاگرم آموزش های افترافکت - کلیک کنید
+