تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک 👇🏻

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

چه چیزی در تیتر بحث، نظرتان را جلب کرد؟ چه درکی از آن، در نگاه اول در ذهن شما بوجود می آید؟ احتمالاً وقتی به دنبال تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک هستید، باید یک تصویر ذهنی تقریبی از هر کدام داشته باشید.
البته ما به هر دوی آنها اشاره خواهیم کرد. اما نکته اساسی در کاربرد این دو، تمایل مشاغل به ارائه محصولات و خدمات خود در قالب های ویدیویی می باشد.
بنابراین بررسی کارایی هر یک از آنها می تواند در انتخاب مسیر شغلی تاثیر بسزایی داشته باشد. در ادامه با مروری بر ویژگی ها و جنبه های مختلف هر یک از آن ها، راه را برای تصمیم گیری، هموار خواهیم کرد.

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

واقعاً موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک یک انیمیشن است اما متن به عنوان یک جز اصلی یا major آن به حساب می‌آید و اساساً، یک طراحی گرافیکی متحرک است.
از زمان ورود موشن گرافیک به صحنه رسانه، بحثی در مورد مرز بین آن و انیمیشن وجود دارد. تیتراژ ابتدایی Hitchcock’s Psycho نمونه اولیه ای از این حرکت گرافیکی می‌باشد، جایی که صدا، حرکت و طراحی گرافیک به طور استثنایی به هم می پیوندند.

موشن گرافیک

حرکت گرافیکی راهی برای برقراری ارتباط با بیننده و افزودن عمق به داستان است و نه روایت آن. همراه با موسیقی و کپی رایتینگ مؤثر، می تواند به ما پیام دهد.
ما از آنها برای ایجاد تبلیغات، توالی عنوان برای فیلم ها، به منظور توضیح و شرح فیلم و اشتراک اطلاعات استفاده می کنیم. بسیاری از الگو های موشن در جهت کمک به انتقال پیام کاربرد دارند.

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

  انیمیشن، پدر موشن گرافیک

انیمیشن تکنیکی در جهت متحرک سازی اشیا و تصاویر ثابت می باشد که امروزه بیشتر با تصاویر کامپیوتری (CGI) ساخته می شوند. CGI مخفف Computer-generated imagery بوده و معمولاً برای گرافیک سه بعدی کامپیوتری کاربرد دارد.
همچنین برای ایجاد شخصیت ها، صحنه ها و جلوه های ویژه در فیلم‌ها و تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یک انیمیشن کامل سه بعدی می تواند مقدمات و مراحل زیادی جهت تولید داشته باشد، در حالی که انیمیشن دو بعدی می تواند به دلایل ساده تر بودن، پهنای باند کم یا ارائه سریعتر در زمان واقعی بکار رود.

خواندن این مقاله تفاوت پریمیر و افترافکت در چیست ؟

  تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک شروع می‌شود …

Motion Graphics برای ایجاد یک ویدیو جهت توضیح درباره یک شی یا محصول، عالی است. این یک روش موثر برای بیان یک مفهوم می باشد زیرا به بیننده کمک می کند تا آن را به شکلی که نمی توان در جملات شرح داد، تجسم کند.
در Animation نیز این گونه است. اما نکته مهم، روایت محوری و داستانی بودن آن می باشد.
در واقع با انیمیشن امکان شخصیت سازی و با موشن قادر به رنگ و لعاب دادن به آن خواهیم بود.

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

افکت ها وارد میدان می شوند

یک نقش دیگر در طراحی وجود دارد که گاهی اوقات در دنیای انیمیشن و موشن نیز مفید واقه می‌شود. که همان جلوه های بصری یا افکت هاست. برای افرادی که سر رشته ای از طراحی ندارند، امکان دارد که موشن را با افکت اشتباه بگیرند، هر چند که تحرک به خودی خود یک جلوه بصری است.
واقعیت این است که افکت ها چیزی کاملاً متمایز هستند. نقش یک هنرمند در حوزه جلوه های بصری افزودن تنوع به هر قطعه از آثار، اعم از فیلم انیمیشن یا زندگی واقعی است.
این هنرمندان افکت ها را بصورت طیفی از نقاط شبیه به باران، تأکید بر منبع نور یا تنظیم رنگ فضای صحنه، به پروژه اعمال می کنند. اگر به تماشای هر نوع فیلم بنشینید، هر بار اثر جلوه های بصری را مشاهده خواهید کرد.

جلوه های بصری در موشن

سبک بصری موشن گرافیک نظر تعداد بسیاری از بینندگان را به خود جلب کرده است. ممکن است کاریکاتور ها برای یک تجارت رسمی خیلی کودکانه باشند.
اما موشن گرافیک می تواند از آن سبک، زیبا و سرگرم کننده استفاده کند و آن را در موضوعات رسمی تر اعمال کند. مهم نیست که در کدام صنعت فعالیت می کنید، نمای گرافیک متحرک می تواند پیام شما را جذاب و سرگرم کننده کند.

خواندن این مقاله بررسی جامع و مقایسه نرم افزارهای سه بعدی مایا ، تری دی اس مکس و سینما فوردی

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

چه موقع این دو فناوری به کمک ما می‌آیند؟

همانطور که در رسانه های اجتماعی ویدیو ها پرکاربرد هستند به تبع آن کسب و کار ها نیز برای معرفی و تبلیغات نیاز به آن دارند.
ولی تهیه یک ویدیو با کیفیت، چندان ساده نیست و موشن گرافیک به عنوان یک نرم افزار سریع و راحت، نیاز کارفرما را به بهترین وجه ممکن پاسخ می دهد.
اگر به داستان‌سرایی در ویدئو نیاز ندارید، گرافیک متحرک (موشن) مفید خواهد بود و اگر روایت داستانی برای ویدئوی شما ضروری است، از انیمیشن استفاده کنید. سبک بصری موشن علاوه بر ساده تر بودن، برای طیف وسیعی از بینندگان نیز جذاب خواهد بود.

نگاه کسب و کار به این دو حوزه

در بررسی های مربوط به حوزه کسب و کار، motion graphics اغلب به کار گرافیست ها ارتباط دارد. در حالی که انیمیشن شباهت بیشتری به تصویرسازی دارد. طراحان گرافیک یک مفهوم را از طریق تصاویر انتقال می دهند و موشن گرافیست ها نیز همین کار را به وسیله حرکت انجام می دهد. تصویرگران یک داستان نمایشی تولید می‌کنند و انیماتورها به داستان زندگی می بخشند.
وقتی مشتری صحبت از انتخاب یک انیماتور یا موشن گرافیست می‌کند، باید دقیقاً آنچه را از خروجی کار انتظار دارد، تجزیه و تحلیل کند.
اگر نیاز آنها یک نمایش بصری جذاب در مورد عملکرد فروش سال گذشته باشد، یک طراح گرافیک دقیقاً همان چیزی است که آنها نیاز دارند. اگر هم یک داستان متحرک احساسی از چگونگی تغییر زندگی مردم با در نظر گرفتن محصولاتشان می خواهند، انیماتور بهتر عمل خواهد کرد.

خواندن این مقاله استفاده از نرم افزار تری دی مکس در سینما

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

چگونه انیمیشن و موشن گرافیک را بیاموزیم؟

با شرکت در دوره های آنلاین و حضوری آموزشگاه پویا اندیش بیاموزید که چگونه از جلوه های بصری (افکت ها)، انیمیشن و تکنیک های سینمایی برای روح بخشیدن به طرح ها استفاده می شود. یاد بگیرید که چگونه ایده های ابتکاری را برای انتقال محتوا توسعه دهید و محصولات و خدمات خود را به عنوان یک هنرمند گرافیک متحرک جذاب و هیجان انگیز کنید.
این آموزشگاه با ارائه امکانات مناسب آموزشی و بهره گیری از اساتید خبره خود، می کوشد تا دانش و مهارت هم وطنان ایرانی را بالا ببرد.

5/5 - (2 امتیاز)
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی نرم افزاری آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : تیم نرم افزاری پویااندیش
نحوه یادگیری گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *