طراحی انیمیشنی بارگذاری لوگو در After Effects

چگونه یک انیمیشن بارگذاری در After Effects ایجاد کنید و آن را به یک GIF کم حجم تبدیل کنید.

دست یابی به طراحی بصری خوب، روز به روز آسان تر و راحت تر می شود.
اینکه بگوییم چه کسی یک طراح مُهر واقعی است و چه کسی فقط به قالب های واقعا
زیبای یک وبسایت یا کیت های UI دسترسی دارد، روز به روز سخت تر می شود.
این به این معنی است که برای ایجاد یک تجربه کاربری قابل توجه، باید از سطح انتظار مردم بالاتر و فراتر بروید.
به یاد ماندنی ترین ریزه کاری ها، بعضا نمونه های کوچک آنها هستند.
شما می توانید مثال های InVision را زیر ببینید:

ما از After Effects برای ایجاد سکانس انیمیشن بارگذاری استفاده خواهیم کرد و
سپس فایل ویدئوی اکسپورت شده مان را در فتوشاپ به نمایش می گذاریم و
آن را به GIF کم حجم تبدیل می کنیم که می تواند هر جایی که نیاز به یک عنصر بارگذاری متحرک داشته باشید، راه اندازی شود.

قبل از ورود، باید چهار رنگ برند انتخاب کنید و یک نسخه کوچک و تک رنگ و شفاف از لوگوی دستی خود داشته باشید.
اگر قصد یادگیری After Effects را داشته اید، این یک فرصت عالی برای شما است که
آن را فرا بگیرید، چیزی ایجاد کنید که مختص شماست و برخی از روش های اساسی در این فرایند را یاد بگیرید.

01. سکانس جدید ایجاد کنید

After Effects را باز کنید و cmd + N را فشار دهید تا یک سکانس جدید ایجاد کنید.
از آنجا که ویدیو ما قرار است مربع شود، در تنظیمات ترکیب، به جای نسبت ابعاد
استاندارد 9: 16، عرض و ارتفاع را به 120 پیکسل تغییر دهید و روی OK کلیک کنید.
خروجی سفارشی GIF ما 60 پیکسل خواهد بود، اما تمایل داریم بتوانیم صفحه نمایش Retina را نیز حساب کنیم.

۰۲٫ از فضاهای کاری خود سر در بیاورید

قبل از اینکه ادامه دهیم، بیایید مطمئن شویم که فضاهای کاری  After Effects ما یکسان هستند.
در منوی بالا، به Window> Workspace> Standard بروید.
به این ترتیب، وقتی من می گویم «روی آن چیزی که در پایین سمت راست
صفحه نمایش شما قرار دارد کلیک کنید»، واقعا در سمت راست پایین صفحه نمایش شما قرار خواهد گرفت.

03. چند شکل بسازید

اکنون بیایید چند شکل مربعی ایجاد کنیم که بلوک های رنگ انیمیشنی ما خواهد شد.
بر روی سکانس خود (مربع سیاه در وسط صفحه نمایش) کلیک کنید، Q را فشار دهید،
سپس Shift + کلیک کنید و مربع را روی صفحه بکشید به طوری که لبه هایش فقط تا خارج از لبه ترکیب قرار بگیرند.

این کار تمرین خوبی است تا بتوانید شکل را کاملا روی صفحه قرار دهید.
در پانل Align در پایین سمت چپ، روی Horizontal Center Alignment و Vertical Center Alignment کلیک کنید.

04. رنگ اضافه کنید.

در حالی که شکل شما هنوز انتخاب شده است، روی گزینه Fill colour در بالای صفحه
خود کلیک کنید و یکی از رنگهای اصلی برند خود را به عنوان مقدار هگز یا RGB وارد کنید.
همچنین می توانید از ابزار eyedropper برای نمونه گیری رنگ ها از هر جای دیگری
روی صفحه، از جمله رنگ های خارج از پنجره After Effects استفاده کنید، که مفید است.

05. لایه هایتان را کپی کنید.

در زیر صفحه نمایشتان یک جدول زمانی با یک لایه به نام «Shape Layer 1» خواهید دید
آن را با کلیک بر روی نامش یا کلیک بر روی نوار آبی در محور زمانی انتخاب کنید
و چهار بار ctrl / cmd + D فشار دهید آن را کپی کنید.
شما باید با پنج لایه یکسان در محور زمانی خود خاتمه دهید.
این ها به صورت لایه شکل 1، 2، 3، 4 و 5 می باشند.

06. از Anchor Point استفاده کنید

هر شکل از گوشه های مختلف صفحه نمایش شروع به انیمیشن شدن می کند.
ما از ابتدا برای راحتی کار موقعیت Anchor Point را تغییر می دهیم.
Shape Layer 2 را انتخاب کنید و Y را فشار دهید تا ابزار Anchor Point را بیاورید.
سپس روی Anchor Point خود کلیک کنید (شبیه یک به علاوه در هر جای شکل
به نظر می رسد) و آن را به لبه پایین مربع خود بکشید.
این کار را در لایه های 3-5 تکرار کنید، هر Anchor Point را در لبه های متفاوت با قبلی قرار دهید.
لازم نیست برای ایجاد Shape Layer 1 کاری انجام دهید.

07. تکان خوردن با گذشت زمان

اکنون وقت آن رسیده است که شکل های ما با گذشت زمان در نمودار زمانی تکان بخورد.
V را فشار دهید تا ابزار انتخاب خود را تغییر دهید و در محور زمانی تان بر روی نوار های
آبی لایه های 3-5 کلیک + shift کنید و آنها را به سمت راست بکشید، فاصله هر کدام را یک ثانیه قرار دهید.
آنها باید در علامت های 1، 2 و 3 ثانیه در محور زمانی شما شروع شوند.
اگر محور زمانی شما بیش از حد زوم شده است، alt را بگیرید و اسکرول موس را
پایین ببرید-این کار زوم محور زمانی تان را کم و زیاد می کند.

08. رنگهای بیشتری اضافه کنید

به صورت جداگانه اشکال 2-4 را انتخاب کنید و fill colour آنها را همانند مرحله 4 تغییر دهید.
شما می‌توانید playhead خود (خط پیشروی عمودی قرمز) را در طول شکلی که ویرایش می‌کنید بکشید تا تغییرات رخ داده را ببینید.
ما Shape Layer  های 1 و 5 را با همان رنگ رها میکنیم زیرا میخواهیم حلقه ای ایجاد کنیم که با یک رنگ شروع و پایان می یابد.
اگر در حال حاضر بی معنی به نظر می رسد، نگران نباشید – با معنی خواهد شد.

09. پیش نمایش اولیه را انجام دهید

وقت آن رسیده است که پیش نمایش کارِ دستی خود را تا اینجا ببینید.
spacebar را فشار دهید و تغییر رنگ روی صفحه را تماشا کنید.
دوباره روی spacebar ضربه بزنید تا آن را متوقف کنید (یا esc اگر آن یکی کار نکرد).

10. keyframe ایجاد کنید

روی Playhead خود کلیک کرده و آن را بکشید تا به ابتدای نمودار زمانی بیاورید.
Shape Layer 2 را انتخاب کنید، سپس S روی صفحه کلید را فشار دهید
تا گزینه های مقیاس برای این شکل را بیاورید.
حالا روی آیکون کرونومتر کنار Scale کلیک کنید،
لینک آیکون کنار درصد مقیاس را خاموش کنید و مقدار دوم را بکشید تا به 0٪ کاهش دهید.
یک الماس کوچک در نمودار زمانی تان در مکان فعلی Playhead شما نشان داده خواهد شد.
تبریک می گوییم، شما هم اکنون یک keyframe ایجاد کرده اید!

11. یک keyframe دیگر ایجاد کنید

playhead را تا 1 ثانیه بکشید و مقدار شکل خود را به 100 درصد تنظیم کنید.
باید در محور زمانی تان یک keyframe دیگر در Playhead نشان داده شود.
Playhead را به ابتدای نمودار زمانی تان بکشید و spacebar را فشار دهید تا پیش نمایش انیمیشن خود را ببینید.
شما باید Playhead شکل مقیاس بندی شده را ببینید و Shape Layer 1 را کاور کنید.

12. keyframe  های بیشتری ایجاد کنید

هر بار این مراحل را در Shape Layer های 3-5 تکرار کنید، هر بار انیمیشن خود را
از ابتدای نوار آبی لایه شروع کنید، که ما با 1 ثانیه زودتر شروع کردیم.
هر وقت انجام دادید، اولین keyframe هر لایه باید با آخرین keyframe لایه قبلی اش تنظیم شود.

13. دوباره پیش نمایش کنید

وقتی اضافه کردن keyframe هایتان را به پایان رساندید، کار خود را پیش نمایش دهید.
شما باید اشکال مختلفی را ببینید که از زوایای مختلف بر روی یکدیگر سُر می خورند.
اگر این مورد باشد، playhead خود را به 4 ثانیه جابجا کنید و N را فشار دهید.
این پایان انیمیشن شما را نشان می دهد و هنگامی که دوباره spacebar را فشار دهید، پیش نمایش تان در حلقه تکرار می شود.
اگر Shape Layer 1 و Shape Layer 5 همرنگ هستند، باید یک حلقه بدون درز تشکیل داده شود.

14. ایزینگ  را تنظیم کنید

تقریبا زمان اضافه کردن لوگو است، اما نه کاملا.
اکنون ممکن است انیمیشن کمی طولانی (بخوانید خسته کننده) به نظر برسد- بیایید آن را با تغییر ایزینگ زنده کنیم.
در حالی که کلید  shift را نگه داشته اید، آخرین keyframe هر لایه را انتخاب کنید و بر روی آن راست کلیک کنید.
سرعت Keyframe را انتخاب کنید، سپس سرعت ورودی را روی 100 درصد تنظیم کنید وابعاد X و Y را رها کنید.
روی OK کلیک کنید و دوباره پیش نمایش دهید.
ملاحظه خواهید کرد که انیمیشن ها با پایان های متفاوت کاهش می یابند و احساس پویا تری را ایجاد می کنند.

15. یک لوگو اضافه کنید

اکنون آماده ایم که لوگوی شما را در بالای انیمیشن اضافه کنیم.
در پانل پروژه در سمت چپ صفحه نمایش تان، روی قسمت خالی زیر Comp 1 دوبار
کلیک کنید و فایل تصویر خود را وارد کنید (بهتر است فرمت تصویر واضح باشد مانند PNG یا EPS).
سپس آن را به ابتدای نمودار زمانی خود بکشید و آن را بالاترین لایه قرار دهید.
می توانید S را دوباره فشار دهید تا مقیاس لوگوی خود را بالا و پایین کنید و دوباره از
پانل Align استفاده کنید تا آن را دقیقا در مرکز ترکیب خود قرار دهید.

16. پیش نمایش و اکسپورت کنید

اگر از  اندازه و قرارگیری لوگوی خود راضی هستید، دوباره play کنید و مطمئن شوید که هنوز همه چیز خوب به نظر می رسد.
اگر این کار انجام شود، وقت آن است که ویدیوی شما اکسپورت شود.
به File>Export>Add To Render Queue بروید و سپس رندر خود را روی Best
تنظیم کنید، ماژول خروجی را روی Lossless تنظیم کنید و محل قرار دادن
فایل ویدیوی خود را با کلیک کردن بر روی نام فایل در قسمت Output To انتخاب کنید.

17. به فتوشاپ بروید

اکنون زمان باز کردن فتوشاپ و تبدیل ویدئویمان به GIF متحرک است.
در فتوشاپ به File>Import>Video Frames to Layers بروید و فایل ویدیویی خود را انتخاب کنید.
در پیام واره زیر گزینه ای برای تعداد تنظیمات ورودی برای ویدئویتان وجود دارد.
با این حال، از آنجایی که این انیمیشن خیلی کوتاه است، ما فقط روی OK کلیک میکنیم.

18. بررسی کنید که همه چیز خوب باشد

برای اطمینان از اینکه چیزی در GIF فتوشاپ تان خراب نباشد، به Window> Timeline
بروید تا نمودار زمانی را به نمایش بگذارید و روی دکمه Play در گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید.
پخش ممکن است با 100٪ سرعت نباشد، پس اگر آرام به نظر می آید، نگران نباشید.
شما فقط باید اطمینان حاصل کنید که همه چیز OK باشد
و زمانی که حلقه تکرار می شود همه چیز صاف و یکپارچه به نظر می رسد.

19. GIF خود را اکسپورت کنید

برای ذخیره GIF خود، ctrl / cmd + alt + shift + S را فشار دهید تا پنجره Save for Web را نشان دهد.
در بالای صفحه، GIF را به عنوان نوع فایل انتخاب کنید و در نوار پیش فرض بالای آن، GIF 128 No Dither را انتخاب کنید.
نزدیک پایین پنجره شما می توانید اندازه تصویر را تا 60 پیکسل برای خروجی نهایی تنظیم کنید.
اطمینان حاصل کنید که تنظیمات حلقه انیمیشن برای Forever تنظیم شده است،
چرا که همانند الماس، GIF نیز همیشگی است. (یا حداقل باید به این شکل باشد).

20. شما همه کارها را انجام داده اید!

تبریک! شما در حال حاضر یک GIF برند دست ساز دارید که می توانید در وبسایت یا
نرم افزار خود اجرا کنید، از اضافه کردن حالت واقعی «بارگذاری» برای نمونه های اصلی
خود استفاده کنید، یا در Dribble یا Behance قرار دهید تا همه جهان بتوانند ببینند.

مطالعه بیشتر

فتوشاپ و ایلاستریتور چگونه در کنار هم قدرتمند می شوند؟
افترافکت چه کاربردی دارد ؟
تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور در چیست؟
چگونه طراح موشن گرافی شویم
ایلوستریتور یا فتوشاپ مسئله این است!
کاربردهای پریمیر به زبان ساده
Paint Symmetry ابزار جدید و خلاقانه ی فتوشاپ
10 مورد از بهترین حالات افترافکت
ادوبی مدیا انکودر برای رندر افترافکت و ادوبی پریمیر پرو
آماده سازی تصویر ساخته شده در ایلاستریتور برای افترافکت
آموزش افکت های ترکیب متن و تصویر
ایلوستریتور برای انیمیشن سازی با افترافکت
هر آنچه باید در مورد ساخت سند جدید در فتوشاپ بدانید
تاثیر خارق العاده ی گرادیان های فتوشاپ – با گرادیان Radial در عکس هایتان رنگین کمان خلق کنید
10 پلاگین شگفت انگیز Adobe After Effects
حرفه ای ترین روش تغییر رنگ چشم در فتوشاپ
نکات و ترفندهای ترکیب تصاویر یا Blend Mode در فتوشاپ
تفاوت پریمیر و افترافکت در چیست؟
کلید ساخت متن های 3D در فتوشاپ
بررسی جامع و مقایسه نرم افزارهای سه بعدی مایا، تری دی اس مکس و سینما فوردی
ابزار های ایلاستریتور چه کاربرد هایی دارند؟
ابزارهای افترافکت
افترافکت چیست
قابلیت های ایلاستریتور که با آن می توانید وارد بازار کار شوید
45 نکته و ترفند برای تسلط در After Effects Workflow
کاربرد های فتوشاپ – طراحی پوستر
افترافکت و 9 توانایی برتر که هر تدوینگری باید بداند
آخرین فرصت ثبت نام در دوره های آنلاین (غیرحضوری) - تلفن های تماس : 05 05 58 22 - 587 587 22اینستاگرم آموزش های موشن گرافیک و افترافکت - کلیک کنید
+