تغییر رنگ چشم در فتوشاپ به صورت حرفه ایی

فهرست عناوین

اگر کمی به فتوشاپ و ادیت عکس هایتان علاقه داشته باشید و فعالیت های طراحان و عکاسان معروف جهان را دنبال کرده باشید، مسلما تغییر رنگ چشم در فتوشاپ جزء اولین مواردی است که توجه شما را به خود جلب می کند.
اما چگونه می توان از یکی از معروف ترین و جذاب ترین Skill هایی که فتوشاپ در اختیار شما قرار می دهد به آسان ترین و کاربردی ترین شکل ممکن استفاده کرد؟
با تصویر گران پویا اندیش همراه باشید تا با کاربردی ترین تکنیک ها و روش های تغییر رنگ چشم در فتوشاپ آشنا شوید.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

آموزش تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

در این مقاله قصد داریم تا آموزشی بسیار جامع را به شما ارائه دهیم و این بار به جای استفاده از تنها یک رنگ برای چشم ها به شما آموزش می دهیم که چگونه رنگین کمانی از رنگ ها را روی چشم ها به وجود آورید.
گاها طراحانی را می بینیم که با رنگ آمیزی دستی با استفاده از ابزار قلم مو یا brush فتوشاپ و سپس تار کردن رنگها، جلوه یا فیلتر رنگین کمانی را برای چشم ها ایجاد می کنند. اما روش بهتری برای انجام این کار وجود دارد، روشی که بسیار کوتاه تر است، طیف های وسیع تری از رنگ را شامل می شود و همچنین بسیار سرگرم کننده تر است.

چرا سرگرم کننده تر است؟ همانطور که خواهیم دید، روشی که برای خلق چشمهایی رنگین کمانی استفاده خواهیم کرد، فضای زیادی برای بازی با رنگ ها در اختیار ما قرار می دهد.
لطفا به این موضوع توجه کنید که تمام نکات آموزشی این مقاله هم با Photoshop CS6 و هم با Photoshop CC  کاملا سازگار است اما باز هم به شما توصیه می کنم که از نسخه ی CC فتوشاپ استفاده کنید.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله ۱ تغییر رنگ چشم در فتوشاپ : Ellipse Tool یا ابزار رسم بیضی را انتخاب کنید.

در اولین گام تصویر مورد نظرتان را در فتوشاپ باز کنید و سپس تغییرات مورد نظر خود را آغاز کنید.
در حال حاظر، چنانچه به پنل لایه های خود نگاه کنید، تصویر جدید را به عنوان لایه ی اصلی یا لایه ی Background در شرایطی مشاهده می کنید که تنها لایه در طرح شماست.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله 2-1

همان طور که در تصاویر زیر می بینید، ما می توانیم بخش قابل توجهی از مراحل طراحی و افزودن افکت رنگین کمان چشم را، به وسیله ی یکی از ابتدایی ترین و در دسترس ترین ابزار های نرم افزار فتوشاپ یعنی Ellipse Tool یا ابزار رسم بیضی طراحی و اجرا کنیم. بنابراین پس از باز کردن تصویر مورد نظرتان در محیط نرم افزار در اولین قدم ابزار Ellipse Tool را از نوار ابزار سمت راست صفحه انتخاب کنید.

به طور پیش فرض برنامه نویسان ادوبی، ابزار Ellipse Tool را در داشبورد ابزار Rectangle Tool قرار داده اند.
برای دسترسی راحت به Ellipse Tool، ابتدا روی ابزار Rectangle Tool راست کلیک کنید. سپس از داشبورد باز شده ابزار رسم بیضی را انتخاب کنید.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله ۲ تغییر رنگ چشم در فتوشاپ. : تنظیم مود ابزار روی حالت Shape

با ابزار Ellipse Tool انتخاب شده گزینه Tool Mode را در نوار تنظیمات در بالای صفحه به Shape تغییر دهید. این به ما اجازه می دهد تا رسم اشکالی به صورت خطی یا برداری داشته باشیم.

پس از انتخاب ابزار Ellipse Tool ، مود گزینه ی Tool Mode را، در نوار option که در بالای صفحه ی شما قرار گرفته، روی حالت Shape تنظیم کنید.
این مود یا حالت به ما امکان می دهد اشکال را به صورت برداری ترسیم کنیم (بر عکس تصاویر و یا اشکال مبتنی بر پیکسل ها، از سایر گزینه های موجود در دسترس مان استفاده خواهیم کرد و تصاویر را بر مبنای بردار رسم یا انتخاب می کنیم)

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله 3: مود گزینه ی Fill را به Gradient تغییر دهید

حال، باید به فتوشاپ توضیح دهیم که چگونه می خواهیم شکل را رنگ کنیم. روی مستطیل کوچک Fill Type در نوار option کلیک کنید.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ
مرحله 2-3

پس از کلیک کردن در بالای پنل Fill Type که برای شما باز می شود، یک ردیف با چهار گزینه به شکل مستطیل و یا تصاویر کوچک را مشاهده می کنید.
هر کدام از این تصاویر کوچک، یک روش متفاوت را برای پر کردن شکل یا تصویر به شما ارائه می کند؛ که از چپ به راست به ترتیب عبارتند از بدون رنگ، تک رنگ، گرادیانت (Gradient) و الگو یا پترن. مستطیل کوچک دیگری نیز در سمت راست قرار دارد که Color Picker فتوشاپ را در اختیار شما قرار می دهد و به وسیله ی آن می توانید رنگ سفارشی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

برای جلوه و یا افکت چشم رنگین کمانی ما باید داخل چشم ها را با الگوی گرادیانت (Gradient) پر کنیم. به همین دلیل بر روی گزینه ی گرادیانت یا گزینه ی سوم از سمت چپ کلیک کنید، تا این مود رنگ کردن تصاویر، در دسترس شما قرار بگیرد.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله ۴: انتخاب مود Spectrum برای گرادیانت

با انتخاب ابزار گرادیانت به عنوان مود fill یا نوع پر کردن تصاویر، در پنجره انتخاب گرادیانت به پایین اسکرول کنید تا بتوانید گزینه Spectrum را یافته و انتخاب کنید.
در صورتی که Tool Tips را در تنظیمات Photoshop فعال کرده باشید (به طور پیش فرض فعال هستند) هنگامی که نشانگر ماوس را روی تصویر کوچک هر گرادیانت ها قرار می دهید می توانید نام آن ها را ببینید.
به همین ترتیب مود گرادیانت Spectrum را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

گام ۵: سبک گرادیانت را روی Angle تنظیم کنید.

هنگامی که گرادیانت Spectrum را انتخاب کرده اید، به پایین پنل Fill Type  بروید و گزینه Gradient Style را از Linear (تنظیم پیش فرض) به Angle تغییر دهید.
پس از پایان کار، دکمه (Enter (Win) / Return (Mac را روی کیبرد خود فشار دهید و از پنل Fill Type خارج شوید:

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله 6: یک Ellipse  یا شکل بیضوی را روی یکی از چشم ها بکشید

پس از طی کردن تمام این مراحل ما آماده رسم اولین شکل خود هستیم. یکی از دو چشم تصویرتان را انتخاب کنید (مهم نیست کدام یک) و پس اشاره گر ماوس خود را مستقیماً در مرکز مردمک چشم (محدوده ی سیاه داخل چشم) قرار دهید.
حال ما می خواهیم شکل بیضوی خود را تا بیرون مردمک چشم ادامه دهیم. من شخصا قصد دارم تا تغییر رنگ را با چشم سمت چپ شروع کنم. برای تنظیم نقطه شروع شکل در مرکز مردمک چشم کلیک کنید.

خواندن این مقاله استفاده از نرم افزار تری دی مکس در متریال دهی

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله 2-6

سپس، در حالی که دکمه ماوس خود را پایین نگه داشته اید، نشانگر ماوس را تا بیرون مردمک چشم جابه جا کنید. هنگامی که ماوس را جابه جا می کنید، کلید Shift خود را بر روی صفحه کیبرد نگه دارید؛ سپس کلید (Alt (Win) / Option (Mac را نیز فشار داده و نگه دارید. کلید Shift شما را تنها محدود به رسم دایره می کند، و این در حالی است که فشار دادن همزمان کلید (Alt (Win) / Option (Mac به فتوشاپ دستور می دهد که دایره ی شما را از مرکز تصویر (نقطه ای که در آن برای اولین بار کلیک کردید) رسم کند.

رسم کردن دایره را تا زمانی ادامه دهید که طرح کلی آن، کل محدوده ی مردمک چشم (قسمت رنگی چشم) را احاطه کند.
اگر بخشی از دایره ی شما به محدوده ی سفید چشم یا پلک ها وارد شد نگران نباشید. زیرا به راحتی می توان آن را اصلاح کرد. در حال حاضر فقط اطمینان حاصل کنید که دایره ی شما کل مردمک چشم را فرا گرفته است.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله 3-6

پس از رسم دایره دکمه ماوس خود را رها کنید؛ و سپس کلیدهای Shift و Alt (Win) / Option (Mac) را نیز رها کنید.
فقط ابتدا از این بابت مطمئن شوید که طرح مورد نظرتان، یعنی دایره را رسم و کلیک چپ ماوس را رها کرده باشید و سپس دکمه ی shift را رها کنید.
در غیر این صورت و رها کردن زود هنگام کلید shift، تاثیری که این کلیدها بر روی طرح شما داشتند را از دست می دهید.
بلافاصله بعد از اینکه دکمه ماوس خود را رها کردید، فتوشاپ دایره ی مورد نظرتان را ترسیم کرده و به وسیله ی گرادیانی با مود Spectrum پر می کند.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله ۷: تغییر مود ترکیب لایه به Color

فتوشاپ معمولا لایه ها را بر اساس Shape ها یا مود های متفاوت ترکیب می کند.
در حال حاظر اگر به پنل layers نگاه کنیم، می توانیم لایه ی جدیدی که ایجاد کردیم را، با نام پیش فرض Ellipse 1 ببینیم؛ که دقیقا به عنوان اولین لایه، در بالای پنل قرار گرفته است.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله 2-7

در حال حاضر، گرادیانی که به تصویر اضافه کردیم به طور کامل مانع رویت چشم می شود. برای ترکیب رنگ های گرادیانت با چشم، حالت ترکیب لایه ها یا همان گزینه ی Shape را از مود Normal (که حالت ترکیب لایه های پیش فرض فتوشاپ است) به Color  مود تغییر می دهیم تا افکتمان طبیعی تر جلوه کند.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله 3-7

این مود، رنگ چشم را به طور کاملا طبیعی و واقع گرایانه با رنگ گرادیانت ترکیب می کند.
در مورد رنگ های اضافی که در خارج از مردمک چشم می بینید و باعث بی نظم شدن رنگ آمیزی می شود، نگران نباشید.  در مراحل بعدی خواهید آموخت که با استفاده از تنها یک ابزار ساده به راحتی می توان این بی نظمی در رنگ آمیزی را بر طرف کرد.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله ۸ تغییر رنگ چشم در فتوشاپ : یک Mask لایه اضافه کنید.

برای پاک سازی نواحی اطراف مردمک که نمی خواهیم رنگ های گرادیانت در آن قسمت نشان داده شود، از ابزار mask لایه استفاده می کنیم. به این منظور روی نماد Layer Mask در پایین پنل Layers کلیک کنید.

تصویر کوچکی که نشانگر ماسک لایه است، به عنوان لایه Shape و در پنل layer ظاهر می شود.
به کادر های برجسته یا هایلایت های ایجاد شده در اطراف تصویر کوچک توجه داشته باشید. هایلایت بیانگر این موضوع است که در حال حاضر ماسک شما انتخاب شده و فعال است.
هرکاری که از الان به بعد انجام دهیم لایه ی ماسک را تحت تاثیر قرار می دهد و نه خود لایه ی گرادیان اصلی را.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله ۹: انتخاب Brush Tool یا ابزار قلم مو

حالا با استفاده از ابزار brush یا قلم مو مناطقی از گرادیان رنگی را، که به شکل ناخواسته روی مناطق سفید چشم را پوشانده، حذف می کنیم. به همین منظور در ابتدا ابزار Brush Tool را انتخاب کنید.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله ۱۰: رنگ ابزار brush را روی سیاه تنظیم کنید.

برای اینکه بتوانید قسمت های ناخواسته ی گرادیانت را حذف کنید باید این قسمت ها را با رنگ مشکی در لایه ی mask پر کنید. در ابتدای کار، فتوشاپ از رنگ پیش فرضی که برایش تعریف شده، استفاده می کند.
این موضوع به این معنی است که در حال حاضر و در شروع رنگ آمیزی، به طور پیش فرض نرم افزار رنگ سیاه را در اختیار ما قرار می دهد.
شما می تونید رنگ فعلی قلم خود را در پایین toolbar و در دو کادر کوچک رنگی که در کنار هم قرار گرفته اند، ببینید. اگر رنگ Foreground شما سیاه نیست، دکمه D را روی کیبرد خود فشار دهید تا سریعا رنگ هر دو رنگ موجود در کادر های color را با رنگ های پیش فرض ها تنظیم کند.

همانطور که پیشتر گفته شد رنگ پیش زمینه را به سفید و رنگ پس زمینه را به رنگ سیاه تبدیل می کند.
سپس حرف X را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا مبادله رنگ ها را انجام دهد و رنگ پیش زمینه شما را سیاه کند.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

گام ۱۱: قسمت رنگی چشم را با brush نقاشی کنید.

با استفاده از Brush Tool، در حالی که رنگ سیاه به عنوان رنگ اصلی و لایه ی mask نیز به عنوان لایه ی کار ما انتخاب شده، به سهولت ناحیه ای در اطراف مردمک چشم را که به ناخواست توسط گرادیان، رنگی شده را رتوش کنید و رنگ های اضافی را در این منطقه پاک کنید.

برای این کار بهتر است از قلم های کوچک و نرم تر استفاده کنیم. به همین جهت برای تغییر اندازه ی قلم موی خود، می توانید از طریق کیبرد، حرف (چ) فارسی یا (]) را به دفعات کافی فشار دهید تا سایز قلم مو کوچک تر شود؛ و یا برای عمل معکوس آن کلید (ج) در فارسی یا ( ] ) در انگلیسی را برای بزرگ تر کردن سایز قلم به تعداد دفعات لازم فشار دهید. برای تنظیم hardness  یا سختی لبه های قلمتان، کلید Shift را فشار داده، و در همین حین با فشار دادن کلید (چ) و یا کلید (ج)، قلم مو را نرم تر و یا سخت تر کنید. سپس، شروع به رنگ کردن و رتوش کردن رنگ های ناخواسته ی حاصل از گرادیان، در اطراف چشم کنید.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

خواندن این مقاله آموزش ساخت متن های سه بعدی ( 3D ) در فتوشاپ

به دلیل برنامه نویسی خاص فتوشاپ، زمانی که در حال نقاشی روی یک لایه ی mask هستید، رنگ قلم را نمی بینید.
اما در همین حین متوجه می شوید که، رنگ گرادیانت در مناطقی که مشغول رنگ آمیزی با brush هستیم، ناپدید می شود.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله 2-11

همچنین نقاشی با قلم را بر روی پلک ها و مژه ها نیز ادامه دهید تا رنگ گرادیان در این نقطه نیز پاک شود.

اگر اشتباه کردید و تصادفا بیرون مردمک را رنگ کردید، حرف X را از روی صفحه کلید خود فشار دهید تا در toolbar رنگ پیش زمینه و پس زمینه شما جا به جا شود.
این کار رنگ Foreground را به رنگ سفید تنظیم می کند. روی مناطقی که اشتباها گرادیان را پاک کردید با رنگ سفید نقاشی کنید تا رنگ های گرادیان مجددا باز گردند.
سپس X را فشار دهید تا دوباره رنگ را عوض کنید، یعنی رنگ پیش زمینه خود را به رنگ سیاه تغییر دهید و پاک کردن رنگ های اضافی گرادیان را ادامه دهید.
در پایان داخل مردمک، یعنی مرکز چشم و بخش سیاه آن را رنگ می کنیم تا هر رنگ ناخواسته ای که از گرادیان به جای مانده، از آن منطقه محو شود.

گام 3-11

کار ما تا به حال به بهترین نحو ممکن انجام شده و در حال حاضر اولین چشم را با افکت رنگین کمانی رنگ آمیزی کردیم.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله ۱۲: ابزار Ellipse را دوباره انتخاب کنید.

حال به سرعت با چشم دیگر نیز همین کارها و مراحل را انجام می دهیم. ابتدا Ellipse Tool یا ابزار رسم بیضی را از نوار ابزار انتخاب کنید:

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله ۱۳: دایره ای را روی چشم دیگر نیز بکشید.

تمام گزینه هایی که ما دفعه ی قبل برای ابزار Ellipse Tool انتخاب کردیم هنوز فعال هستند.
بنابراین نیازی به تغییر و یا انتخاب مجدد هر یک از آن ها وجود ندارد. بنابراین تنها کاری که لازم است انجام شود، این است که ماوس را مجددا در مرکز چشم دیگر قرار دهید.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله 2-13

با ماوس خود روی نقطه ای که می خواهید مرکز دایره ی گرادیانت شما باشد، کلیک کنید. سپس دکمه موس خود را فشار داده و شروع به رسم یک دایره با شعاعی تقریبا به اندازه ی مردمک چشم نمایید.
هنگامی که رسم دایره را آغاز کردید، در کیبرد خود دکمه های ( Shift + Alt (Win) / Shift + Option (Mac را فشار داده و نگه دارید . تا شکل به صورت یک دایره با شعاع مشخص تشکیل شود و سپس دایره را تا بیرون مردمک چشم ادامه دهید. تا زمانی که کل مردمک چشم با طرح دایره احاطه شود، درگ کردن را ادامه دهید.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله 3-13

پس از رسم دایره ی گرادیانت می توانید دکمه کلیک چپ ماوس و دکمه های (Shift + Alt (Win) . / Shift + Option (Mac کیبرد را رها کنید.
فتوشاپ به سرعت دایره را فیکس کرده و آن را با همان گرادیانت Spectrum پر می کند

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله ۱۴: تغییر مود ترکیب لایه به Color.

اگر به پنل لایه ها نگاه کنید، خواهید دید که فتوشاپ لایه ی Shape دوم را در پنل layers به نام Ellipse 2 و دقیقا روی لایه ی قبلی اضافه کرده است.
برای ترکیب مناسب رنگ های گرادیانت در چشم، مود ترکیب رنگ ها در لایه Ellipse 2 را از Normal به Color تغییر دهید

نتیجه ی نهایی افزودن گرادیانت به چشم دوم

مرحله ۱۵: لایه ی mask را اضافه کنید.

در پایان این بخش، تنها کاری باید انجام دهیم این است که مناطق اطراف مردمک را پاکسازی کنیم. برای این کار مجددا یک لایه ی mask  را به طرح اضافه می کنیم.
برای اضافه کردن این لایه روی آیکن Layer Mask در پایین پنل لایه ها کلیک کنید:

تصویر کوچکی که نشانگر ماسک لایه است، به عنوان لایه Shape و در پنل layer ظاهر می شود.
همانطور که از مرحله ی قبل به خاطر دارید . هایلایت ها یا کادر های برجسته ی ایجاد شده دور لایه ی shape بیانگر این موضوع است که در حال حاضر ماسک شما انتخاب شده و فعال است. و به همین ترتیب هرکاری که از الان به بعد انجام دهیم لایه ی ماسک را تحت تاثیر قرار می دهد . و نه خود لایه ی گرادیان اصلی را.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله ۱۶: ابزار Brush را انتخاب کنید.

مجددا ابزار قلم یا Brush Tool را از نوار ابزار سمت راست نرم افزار انتخاب کنید.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله ۱۷: پاک کردن رنگ های ناخواسته ی گرادیان

رنگ اصلی قلم ما باید مانند مراحل قبلی همچنان سیاه باشد . بنابراین ما باید بخش های سفید چشم، پلک و قسمت هایی از مردمک که توسط گرادیانت رنگی شده اند را مجددا توسط قلم سیاهمان، بی رنگ کنیم .

و پس از انجام تمام این مراحل، می بینید که بخش اصلی افکت ما کامل است ! ما توانستیم هر دو چشم را با افکت های رنگین کمانی تغییر رنگ دهیم:

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله ۱۸: کم کردن میزان Opacity

اگر حس کردید که رنگ ها بیش از حد روشن و اصطلاحا sharp هستند . و به همین دلیل بخشی از جزئیات چشم ها را از بین می برند . می توانید این تاثیر بد افکت خود را به وسیله ی پایین آوردن شفافیت و یا همان sharp بودن لایه ی افکت یا Shape کاهش دهید. ما حتی می توانیم opacity هر دو لایه ی Shape را به طور هم زمان کاهش دهیم.

در حال حاضر تغییرات را از دومین لایه ی Shape که در بالای پنل قرار گرفته است . و با نام Ellipse 2 در پنل لایه ها مشخص است، شروع می کنیم.
در همین حین، برای انتخاب لایه Shape دیگر، کلید Shift را فشار و نگه دارید و روی لایه ی Ellipse 1 کلیک کنید. با این کار هر دو لایه Shape انتخاب می شوند:

خواندن این مقاله افترافکت چه کاربردی دارد ؟

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

مرحله 2-18

با انتخاب هر دو لایه، مقدار Opacity درقسمت بالا و سمت راست پنل layers را، از ۱۰۰٪ به ۸۰٪ کاهش و نتیجه را مشاهده کنید.

زمانی که Opacity هر دو لایه را کاهش دهید، متوجه می شوید که شدت یا sharp بودن رنگ ها کم تر به نظر می رسد، و جزئیات اصلی مردمک چشم بسیار بیشتر از قبل، قابل مشاهده است

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

افکت شخصی سازی

حالا که افکت رنگین کمانی کردن چشم را بر اساس نیاز های ابتدایی خود ایجاد کرده ایم . بهتر است این موضوع را نیز یاد بگیریم که چگونه می توان به راحتی آن را شخصی سازی کنیم . و آپشن های مختلفی را نیز به آن اضافه کنیم. ما این پروسه را با ویرایش تنظیمات خاص گرادیانت شروع می کنیم.

برای ویرایش تنظیمات گرادیان برای افکت یکی از چشم ها، بر روی عکس Shape آن در پنل layers دو بار کلیک کنید. تصویر کوچک Shape سمت چپ لایه ی mask را میبینم .
سپس چشم راست را با دابل کلیک بر روی لایه Ellipse 2 انتخاب می کنیم.

به همین ترتیب می بینید که پنل Gradient Fill با گزینه های مختلف قابل تغییری که در اختیار ما قرار می دهد، باز می شود.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

معکوس کردن رنگ ها

یکی از امکاناتی که پنل Gradient Fill در اختیار ما قرار می دهد این است که، می توانیم ترتیب رنگ ها در گرادیانت طرح را معکوس کنیم. ما این کار را با انتخاب گزینه Reverse انجام می دهیم:

سپس فتوشاپ به ما پیش نمایشی از افکت را نشان می دهد، بنابراین ما می توانیم پنل Gradient Fill را باز نگه داشته و تنظیمات متفاوتی را امتحان کنیم.
در نظر داشته باشید که در ابتدا فقط تنظیمات یک چشم را تغییر می دهیم. برای ایجاد همان تغییر در چشم دیگر، شما باید مجددا بر روی تصویر آن لایه در پنل layers دو بار کلیک کنید و از همان تنظیمات استفاده نمایید.
اکنون به نظر می رسد که رنگ چشم ها دقیقا قرینه ی یک دیگر است.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

چرخش رنگ ها

همچنین می توانیم رنگ ها را در دور تا دور مردمک چشم با استفاده از گزینه Angle بچرخانیم . و زاویه رنگ ها یا ترتیب قرار گیری آن ها را تغییر دهیم. برای این کار هم می توانید روی خطی که داخل دایره ی مقابل گزینه ی Angle قرار دارد . کلیک کنید و آن را روی شعاع دایره بچرخانید تا مقدار زاویه را تغییر دهید . و یا می توانید مقدار عددی خاصی را در کادر مستطیلی مقابل این گزینه وارد کنید.
زاویه پیش فرض این گزینه ۹۰ درجه است. در این زاویه، رنگ قرمز در بالای چشم قرار می گیرد. حال زاویه را به ۹۰- درجه تغییر می دهیم

با چرخش زاویه ی جدید، اکنون رنگ قرمز در پایین چشم چپ را میبینیم .

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

تغییر استایل گرادیانت برای تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

گزینه دیگری که ما ممکن است بخواهیم تغییر دهیم Style گرادیان است. این گزینه در حال حاضر روی Angle تنظیم است . زیرا این همان گزینه ای است که ما در ابتدا و هنگام رسم دایره ی گرادیان انتخاب کردیم.

اگر بر روی داشبورد این گزینه کلیک کنید، دیگر سبک هایی را که نرم افزار در دسترس ما قرار می دهد را، خواهید دید.
یکی از گزینه هایی را که جالب تر از بقیه به نظر می آید انتخاب می کنیم. برای مثال من به سراغ گزینه ی Radial می روم

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

تغییر استایل گرادیانت -2

تغییراتی که مود  Radialدر ترکیب رنگ ها ایجاد می کند را در شکل زیر می بینیم. این بار هم مجددا این تغییر را در چشم سمت راست لحاظ کردیم.

برای تغییر چشم دیگر نیز، ابتدا روی گزینه ی OK کلیک کرده و تغییرات را قبول می کنیم . و سپس از کادر Gradient Fill خارج می شویم.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

تغییر استایل گرادیانت-3

حال، در پنل layers، روی لایه ی مربوط به چشم چپ که با نام Ellipse 1 مشخص است دوبار کلیک می کنیم

مجددا پنل Gradient Fill برای ما باز می شود؛ اما این بار برای چشم دوم. صرفا برای امتحان، Style  چشم چپ را نیز روی گزینه ی متفاوت دیگری، به عنوان مثال Diamond  تنظیم می کنیم. و همچنین این بار نیز گزینه Reverse را انتخاب می کنیم.

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

پایان مراحل تغییر رنگ چشم در فتوشاپ

برای تأیید تغییرات و بستن پنل Gradient Fill روی گزینه ی OK کلیک می کنیم و اکنون هر دو چشم با سبک هایی کاملا متفاوت رنگ آمیزی شده اند.

پایان بخش :

تغییر رنگ چشم در فتوشاپ بصورت حرفه ایی  |  آموزش جامع تغییر رنگ چشم در photoshop

5/5 - (2 امتیاز)

مطالعه بیشتر

وی ری چیست ؟
انیمیشن سازی در تری دی مکس
ادوبی ایکس دی چیست ؟ و کاربرد های آن
نرم افزار اکسس چیست و چه کاربردهایی دارد ؟ + فیلم آموزشی
ایلوستریتور چیست ؟ و کاربردهای آن + فیلم آموزشی
نقاشی دیجیتال چیست ؟ ( دیجیتال پینتینگ ) + فیلم آموزشی
تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟
نورپردازی در تری دی مکس
بررسی جامع و مقایسه نرم افزارهای سه بعدی مایا ، تری دی اس مکس و سینما فوردی
تفاوت پریمیر و افترافکت در چیست ؟ + فیلم آموزشی
پنج ابزار برتر ادیت سریع ویدیو در نرم افزار پریمیر پرو
مدل سازی در نرم افزار تری دی مکس
کاربردهای پریمیر به زبان ساده
نرم افزار تری دی مکس در معماری
نکات و ترفندهای ترکیب تصاویر یا Blend Mode در فتوشاپ
تاثیر خارق العاده ی گرادیان های فتوشاپ – با گرادیان Radial در عکس هایتان رنگین کمان خلق کنید
افترافکت چیست ؟ به همراه فیلم آموزشی
طراحی انیمیشنی بارگذاری لوگو در افترافکت ( After Effects )
افترافکت و 9 توانایی برتر که هر تدوینگری باید بداند
معرفی کامل نرم افزار های ادوبی
تفاوت ایندیزاین و ایلاستریتور در چیست؟
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی نرم افزاری آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : تیم نرم افزاری پویااندیش
نحوه یادگیری گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *