ویژگی های ایلاستریتور که با آن می توانید وارد بازار کار شوید + فیلم آموزشی

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم ویژگی های ایلاستریتور 👇🏻

ویژگی های ایلاستریتور که با آن می توانید وارد بازار کار شوید

امروزه در فضای مجازی و رسانه ای، تصاویر با قابلیت های مختلفی مانند:

  • طراحی پوستر های تبلیغاتی
  • لوگو
  • فونت های سفارشی
  • اینفوگرافیک ها و غیره

در راستای پیام رسانی و جذب مخاطب ساخته می شوند.
همین امر سبب شد تا بسیاری از کسب و کار ها برای ارتقای جایگاه خود و عرضه و فروش محصولاتشان از این طریق دست به کار شوند.

قابلیت های ایلاستریتور

پشت صحنه‌ی تمام این کار ها نرم افزار ایلاستریتور قرار دارد. این ابزار از سال 1987 و در مدت دو سال بعد از این تاریخ توسط شرکت ادوبی برای سیستم عامل های مکینتاش و ویندوز وارد بازار شد.
کاربرد این نرم افزار به گونه ای است . که با فراهم کردن امکان ویرایش و طراحی تصاویر در دو نوع ثابت و متحرک به صورت برداری (وکتور) موجب شده تا در این عرصه یکه تاز میدان باشد.

قابلیت های ایلاستریتور

1- ویژگی های ایلاستریتور : ابزار پِن، دقیق و بی نظیر

Pen tool با نوآوری و فناوری متمایز نسبت به پِینت براش و پِنسِل، که این بار با رویکردی متفاوت برای ایجاد خطوط منحنی بدون محدویت، باید ابتدا نقطه گذاری انجام شود . و سپس منحنی مورد نظر ترسیم می شود . در حالی که در دو ابزار یاد شده‌ِی ابتدای پاراگراف با جا به جا کردن اشاره گر روی نمایشگر می توانستید خطوط دلخواه خود را رسم کنید. شاید بگویید که کار با این ابزار دشوار به نظر می رسد.
تا حدودی حق را به شما می دهیم . اما فراموش نکنید که نقطه گذاری باعث می شود . تا ایلاستریتور با بکارگیری الگوریتم های ریاضی دقیق بتواند به طرز شایسته تری پاسخ گوی نیاز طراحان و هنرمندان باشد.
همچنین پِن تول قادر است تا خطوطی با دقت بالا و همانند آنچه که در محیط اطراف خود می بینید، پیاده سازی کند . و سپس با تکنیک هایی که در آن وجود دارد، شما را به پروژه نهایی خود نزدیک‌تر کند.

قابلیت های ایلاستریتور

خواندن این مقاله چگونه طراح موشن گرافی شویم ؟

2- ویژگی های ایلاستریتور : طراحی در ابعاد بسیار بزرگ برای چاپ

ادوبی ایلاستریتور از فرمت های مهم و اساسی به منظور ذخیره سازی فایل ها پشتیابی می کند که عبارت‌اند از EPS، Ai، SVG و PDF. هدف از آشنایی با این موضوع این بود که با توجه به فرمت های موجود بخصوص svg، امکانی برای طراح فراهم می شود . تا بوسیله آن بتواند با حجم بسیار کم ، کیفیت بسیار زیاد و تنها با یکبار خروجی گرفتن از پروژه، آن را در اندازه های مختلف استفاده کند.
این ویژگی برای طراحان سایت نیز حائز اهمیت زیرا سایت ها با قالب های گوناگون نیاز مبرم به این مسئله دارند. این مهم جز با استفاده از تصاویر وکتور میسر نیست.

قابلیت های ایلاستریتور

3- تصاویر وکتور، نقطه عطف ادوبی ایلاستریتور

اگر به خاطر داشته باشید همان طور که در بالا اشاره کردیم تنها با تصاویر وکتور ویژگی مقیاس پذیری عملی خواهد. حتماً می پرسید تصویر وکتور و مقیاس پذیری چرا جزء مزیت های اصلی نرم افزار ایلاستریتور هستند؟

به طور کلی دو نوع تصویر دیجیتال وجود دارد: پیکسلی و وکتور. ساده بگویم وقتی که شما روی یک تصویر در صفحه لپ تاپ، کامپیوتر و یا موبایل خود زوم (بزرگ نمایی) می کنید . دو حالت پیش می آید: یا از کیفیت عکس کاسته می شود. به عبارت دیگر پیکسل های آن دچار شکست می شوند . یا از سوی دیگر امکان دارد کیفیت عکس تغییر نکند در نتیجه به مورد اول پیکسلی و به دومی وکتور می گویند.
طبیعتاً همه ما با حالت دوم موافق تر هستیم . و این از مهم ترین قابلیت های ایلاستریتور محسوب شده و در استخدام سازمان ها، شرکت ها و یا حتی کار های فریلنسری بسیار مؤثر است.

قابلیت های ایلاستریتور

4- با طراحی لوگو کسب درآمد کنید.

شما می توانید با تکیه بر ابزار path finder هر شکل و ترکیبی از آن ها را که می خواهید بسازید . و این خود گام اصلی در ساخت لوگو می باشد.
به علاوه با بهره گیری از منوی رنگ ها با میلیون ها رنگ و دقت بالایی که در اختیارتان قرار می گیرد، طرح خود را به گونه ای جذاب ایجاد کنید . و تمام این توانایی ها، زمینه ساز کسب درآمد فقط با اتکا به این مهارت خواهد بود.

خواندن این مقاله فتوشاپ چیست ؟ به همراه فیلم آموزشی

همچنین شما این امکان را دارید تا با بکارگیری ابزار متنی (text) لوگوی متن محور طراحی کنید. می پرسید چگونه؟
پاسخ به این سوال نیازمند بحث های مفصل تر و تخصصی تری می باشد. ولی همین قدر بدانید با دو پارامتر Area type و Path type که زیر مجموعه ابزار type هستند، می توانید به شکلی ساده اما حرفه ای لوگوی متنی دلخواه خود را طراحی کنید.

قابلیت های ایلاستریتور

5- با ایلاستریتور تفاوتی در چاپ حس نخواهید کرد.

شاید تیتر بالا کمی برایتان نامفهوم به نظر برسد ولی با توضیحات زیر حتما متوجه منظور آن خواهید شد. رنگ های RBG یک استاندارد رنگی است . که در آن رنگ های قرمز (R) ، سبز (G) و آبی (B) و ترکیبات مختلف آن با یکدیگر ترکیب شده اند . تا مجموعه کاملی از آن ها را به ارمغان بیاورد. این مدل رنگی برای نمایشگر های دیجیتالی است .

در مقابل ، رنگ های CMYK مدل اصلی رنگ برای چاپ می باشد. که شامل: فیروزه ای (C) ، سرخابی (M) ، زرد (Y) و تیره (K) می شوند . و برای ایجاد دامنه رنگی دینامیک (پویا) در انواع رسانه های چاپی مورد استفاده قرار می گیرند.
نکته اینجاست که هنگام پرینت یک طرح، آنچه که در مانیتور قابل مشاهده است . با آنچه در چاپ ظاهر می شود از لحاظ رنگی با هم همخوانی ندارند و این اشکال به همین دلایلی که بیان شد، بوجود می آید. نرم افزار ایلاستریتور با به صفر رساندن و البته با اعمال تنظیماتی ، این مشکل را حل و فصل کرده است.

قابلیت های ایلاستریتور

خواندن این مقاله هر آنچه باید در مورد ساخت سند جدید در فتوشاپ بدانید

در نسخه های جدید ادوبی ایلاستریتور امکان فضای ابری فراهم است . و در همین راستا پیشوند آن از cs به cc تغییر یافت. البته به علت کرک کردن نرم افزار ها در ایران، این قابلیت در دسترس نخواهد بود اما در خروجی کار، اثر محسوسی نخواهد داشت.

نتیجه بحث ویژگی های ایلاستریتور

در پایان به شما عزیزان توصیه می کنیم با مهارت آموزی در این حوزه به سوی جایگاه شغلی عالی قدم بردارید.
همین امر موجب شد . تا آموزشگاه پویا اندیش با فراهم کردن بستر مناسب آموزشی و برگزاری کلاس های حضوری و آنلاین شما را برای رسیدن به اهداف تان یاری کند.

پایان بخش :

ویژگی های ایلاستریتور که با آن می توانید وارد بازار کار شوید | ویژگی های ایلوستریتور

قابلیت های ایلاستریتور

5/5 - (2 امتیاز)

مطالعه بیشتر

ادوبی ایکس دی چیست ؟ و کاربرد های آن
ایندیزاین و فتوشاپ چه تفاوتی هایی با هم دارند؟
Paint Symmetry نقاشی متقارن ابزار جدید و خلاقانه ی فتوشاپ
نرم افزار تری دی مکس در بازی سازی
تری دی مکس در تبلیغات
کد نویسی در افترافکت 10 مورد از بهترین حالات افترافکت در موشن گرافیک با کد نویسی
45 نکته و ترفند برای تسلط در After Effects Workflow
تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟
پنج ابزار برتر ادیت سریع ویدیو در نرم افزار پریمیر پرو
پریمیر چیست ؟ و کاربردهای آن + فیلم آموزشی
تفاوت پریمیر و افترافکت در چیست ؟ + فیلم آموزشی
موشن گرافیک چیست ؟ به همراه فیلم آموزشی
نقاشی دیجیتال چیست ؟ ( دیجیتال پینتینگ ) + فیلم آموزشی
افترافکت چه کاربردی دارد ؟
ابزارهای ایلاستریتور چه کاربرد هایی دارند؟
10 تا از بهترین قالب های افترافکت کدامند؟
تب ویندو در افترافکت
تفاوت اینفوگرافیک و موشن گرافیک چیست؟
کاربرد های فتوشاپ در طراحی پوستر
آموزش افکت های ترکیب متن و تصویر در فتوشاپ
ابزارهای افترافکت
تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی نرم افزاری آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : تیم نرم افزاری پویااندیش
نحوه یادگیری گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *