ایلوستریتور برای انیمیشن سازی با افترافکت

فهرست عناوین

ایلوستریتور برای انیمیشن سازی با افترافکت

مکان شما:خانه/ایلوستریتور برای انیمیشن سازی با افترافکت…

ایلوستریتور برای انیمیشن سازی با افترافکت

ایلوستریتور یکی از بهترین و اختصاصی ترین نرم افزارهای گرافیکی است. برای ایجاد گرافیک های متحرک که یک مهارت اساسی برای عقب نماندن از قافله فیلمسازی است ایلوستریتور و افترافکت همیشه حرف اول را می زنند. حال چه با ساخت تبلیغات زیرنویسی زیبا و چه با لوگو موشن و حتی تبلیغ های ده ثانیه ای (Bumper) شما بدون شک برای طی سفر انیمیشن سازی خود باید از مسیر آنها بگذرید.

برای ارائه بهترین کار در افترافکت، شما باید روی عناصری که به افترافکت وارد می کنید بهترین کنترل را داشته باشید.
مؤثرترین روش برای رسیدن به این مقصود این است که شما ابتدا گرافیک خود را در ادوبی ایلوستریتور طراحی کنید. سپس آن را در لایه های جدا به افترافکت وارد نمایید. ما در این مسیر شما را همراهی می کنیم.

ایلوستریتور برای انیمیشن سازی با افترافکت

ایلوستریتور برای انیمیشن سازی با افترافکت

ایلوستریتور پیش از افترافکت قرار می گیرد

در واقع هیچ کدام قبل از دیگری قرار نمی گیرد. اما به طور کلی برای انیمیشن سازی ابتدا باید سراغ ایلوستریتور رفت سپس سراغ افترافکت.
این درست است که شما می توانید در افترافکت طراحی خود را انجام دهید، اما این را باید بدانید که همان طراحی در ایلوستریتور بسیار راحت تر، دقیق تر و کارا تر است.
برای اشکال ساده و انیمیشن متنی، افترافکت می تواند سریع ترین راه باشد اما برای طراحی های پیچیده، ایلوستریتور می تواند از اتلاف وقت جلوگیری کند.

خلق گرافیک

برای شروع باید یک آرتبورد در ایلوستریتور را به همان سایز ویدیوی مد نظرتان ایجاد کنید. به عنوان مثال در ویدیو هایی با رزولوشن HD باید از ابعاد 1280×720 استفاده کرد و برای ویدیو هایی Full HD باید از ابعاد 1920×1080. هر چند در فایل های وکتور می توان ابعاد را تا بی نهایت بزرگ یا کوچک کرد، اما بهتر است که اساس طراحی خود را بر اساس سایز همان ویدیوی مدنظرتان، قرار دهید.

خواندن این مقاله افترافکت چه کاربردی دارد ؟

بعد از ایجاد گرافیک خود، به این موضوع توجه کنید که کدام قسمت از طراحیتان قرار است در افترافکت کنترل شود یا نیاز به حرکت دارد. ممکن است شما به حرکت تمام عناصری که در طراحی خود خلق کرده اید نیاز داشته باشید، یا منطقی باشد بعضی اجزا را در یک شکل طراحی کنید. زمانی که تصمیم گرفتید که می خواهید چه اجزایی را حرکت دهید، شما باید آنها را در لایه هایی جدا از یک دیگر قرار دهید.

ایلوستریتور برای انیمیشن سازی با افترافکت

ایلوستریتور برای انیمیشن سازی با افترافکت

لایه روی لایه

برای خلق عناصر مجزا در ایلوستریتور، شما باید لایه ی جدیدی ایجاد کنید. ( روی دکمه ای که گوشه پایین آن تا خورده باشد، کلیک کنید). هر کدام از این لایه های جدا در افترافکت قابلیت متحرکت سازی دارند، به همین خاطر به هر اندازه ای که عناصری که نیاز به متحرک سازی دارید ایجاد کنید.

دقت کنید لایه ها را بر اساس ترتیبی منظم نمایید که طراحی خود را ایجاد کرده اید، سپس آنها را نام گذاری کنید.
این در سازماندهی لایه ها کمک می کند. لایه های ایلوستریتور هنگام انتقال به افترافکت نام های خود را نیز به همراه می برند.

انتقال از ایلوستریتور به افترافکت

هنگامی که کارتان در ایلوستریتور تمام شد فایل خود را ذخیره نمایید. سپس، افترافکت خود را باز کنید و فایل ایلوستریتور خود را در پنل پروژه (Project Panel) وارد کنید.
هنگامی که منو بالا آمد، دقت کنید که Composition – Retain Layer Size را انتخاب کنید. زمانی که روی OK کلیک کنید، کامپوزیشن شما در پنل پروژه ظاهر می شود.

ایلوستریتور برای انیمیشن سازی با افترافکت

ایلوستریتور برای انیمیشن سازی با افترافکت
مرحله دوم

کامپوزیشن خود را باز کنید . و لایه های شما جدا جدا و منظم و آماده انیمیشن سازی ظاهر می شود.
قبل از اینکه به انیمیشن سازی اقدام کنید مطمئن شوید که انکر پوینت ها (Anchor Point) در سر جای خودشان باشد.
این تمرین خوبی است، چون انکر پوینت ها می توانند دچار بهم ریختگی شوند و باعث ایجاد مشکل در تغییر اندازه و انیمیشن شوند. زیرا تعیین انکر پوینت در افترافکت و ایلوستریتور متفاوت است. شما می توانید انکر پوینت را با ابزار Pan Behind Tool یا کلید میانبر Y دوباره تنظیم کنید.

مرحله سوم

اگر شما می خواهید ابعداد لایه های خود را تا بی نهایت افزایش دهید فقط کافی است که دکمه Continuously Rasterize را برای همه لایه ها روشن نمایید.
این به معنای این است که افترافکت لایه های وکتور را در هر فریم دوباره محاسبه کرده تا بتواند بالاترین رزولوشن را از آن بگیرد. هر لایه وکتور یک دکمه شبیه خورشید دارد که با زدن آن می توان ابن گزینه را اعمال کرد.
همچنین می توانید با کلیک راست روی لایه و انتخاب گزینه Create Shape From The Vector Layer امکان کنترل بیشتری روی لایه برای خود ایجاد کنید.

پایان بخش :
ایلوستریتور برای انیمیشن سازی با افترافکت

ایلوستریتور برای انیمیشن سازی با افترافکت
5/5 - (2 امتیاز)

مطالعه بیشتر

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی نرم افزاری آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : تیم نرم افزاری پویااندیش
نحوه یادگیری گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *