آموزش ساخت متن های سه بعدی ( 3D ) در فتوشاپ

فهرست عناوین

یکی از جذاب ترین و در عین حال ساده ترین پروژه هایی که می توان توسط نرم افزار فتوشاپ طراحی کرد، ساخت متن های سه بعدی ، در انواع و اشکال و رنگ های مختلف است. حروف، کلمات یا متن هایی که تقریبا در تمام زمینه های طراحی از آن ها استفاده می شود و با به کارگیری مناسب و اصولی این مدل کلمات می توانید جلوه ای خاص به بروشور، پوستر، جلد کتاب و مجلات و عکس هایتان بدهید.

برای یادگیری آسان ترین و کاربردی ترین روش ساخت کلمات سه بعدی در فتوشاپ، با تصویرگران پویا اندیش همراه شوید، تا در پایان این مقاله بدون هیچ مشکلی انواع حروف سه بعدی را، در تمام زوایا و جهت های مختلف طراحی کنید.
لطفا به این موضوع توجه کنید که تمام نکات آموزشی این مقاله هم با Photoshop CS6 و هم با Photoshop CC کاملا سازگار است اما باز هم به شما توصیه می کنم که از نسخه ی CC فتوشاپ استفاده کنید.

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

مرحله 1 ساخت متن های سه بعدی : یک فایل جدید ایجاد کنید

در ابتدا و برای اولین گام، باید یک فایل کاملاً جدید فتوشاپ ایجاد کنیم. از طریق نوار ابزار منو در بالای صفحه زبانه یFile را باز کنید و سپس گزینه New را انتخاب کنید. همچنین می توانید از راهی کوتاه تر و سریع تر استفاده کرده و از طریق کیبورد خود و با استفاده از کلید های میانبر Ctrl + N (Win) / Command + N (Mac) پنل new را به راحتی باز کنید. از هر راهی که برای دسترسی به این گزینه استفاده کنید، نرم افزار فتوشاپ پنل New Document را در دسترس شما قرار می دهد.

در اولین گام ابعاد و اندازه ی مناسبی برای فایل یا صفحه ی کاری خود انتخاب کنید. در این مقاله ی آموزشی، من می خواهم عرض 6 اینچ ، ارتفاع 4 اینچ و رزولوشن 300 پیکسل در اینچ را برای فایل جدیدم انتخاب کنم، که البته تمام این مقادیر ابعاد و رزولوشن استاندارد برای چاپ با کیفیت و حرفه ای خروجی طرح من است.
من همچنین قصد دارم که پس زمینه طرحم را به رنگ سفید تنظیم کنم. به همین دلیل در کادر رو به روی گزینه ی background contents رنگ پس زمینه ی طرح را روی گزینه ی white تنظیم می کنم.
پس از پایان شخصی سازی ها و تنظیمات اولیه، روی گزینه ی OK که در بین گزینه های سمت راست پنل new قرار دارد کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شده و پنل نیز بسته شود. حال فایل جدید فتوشاپ شما روی صفحه ظاهر می شود.

مرحله 2 ساخت متن های سه بعدی : ابزار نوشتن یا Type را از نوار ابزار نرم افزار فتوشاپ انتخاب کنید

برای افزودن متن در طرحتان، در مرحله ی اول باید از ابزار Type یا ابزار نوشتن فتوشاپ استفاده کنیم. به همین جهت آن را از نوار ابزار سمت چپ نرم افزار انتخاب کنید یا برای انتخاب راحت تر و سریع تر این ابزار حرف T را بر روی کیبورد خود فشار دهید تا با استفاده از کلید میانبر انتخاب شود.

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

مرحله 3 ساخت متن های سه بعدی : یک فونت را از طریق نوار Options نرم افزار انتخاب کنید

در مرحله ی بعدی، ما باید یک فونت انتخاب کنیم. پس از انتخاب ابزار نوشتن یا type ، متوجه خواهید شد که نوار Options در بالای صفحه دچار تغییر شده است و گزینه ها و متغیر های گوناگون ابزار تایپ را در دسترس شما قرار می دهد. فتوشاپ هرکدام از فونت هایی را که فکر می کنید مناسب طرح شما باشد، در اختیار شما قرار می دهد و کافیست با صرف کمی وقت گزینه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
به طور کلی، نوشته ها و طرح های سه بعدی با فونت هایی که قالبا حروف بزرگ و ضخیم تری دارند، بهترین خروجی را خواهند داشت. به همین دلیل من نیز از چنین فونت هایی استفاده می کنم.
سپس در صورت تمایل می توانید اندازه یا سایز فونت جدید خود را نیز همین ابتدا انتخاب کنید.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که در این مرحله تغییر سایز نوشته لزوما اجباری نیست؛ زیرا در ادامه ی این مقاله ی آموزشی خواهیم دید که هر موقع که بخواهیم می توانیم به راحتی اندازه متن را تغییر دهیم. در حال حاضر، مهم ترین نکته ای که باید به آن بپردازیم انتخاب فونت می باشد. با توجه به تمام نکاتی که گفته شد من فونت Impact را انتخاب می کنم.

مرحله 4 ساخت متن های سه بعدی : یک رنگ مناسب برای متن خود انتخاب کنید

در مرحله بعد، ما باید رنگ مورد نظرمان را برای متن خود انتخاب کنیم. اگر در بالای صفحه به نوار Options و به گزینه های آن با دقت بیشتری نگاه کنید، یک گزینه ی مستطیل شکل برای تغییر رنگ، مشاهده خواهید کرد.
ابزارcolor swatch ، رنگ فعلی متن شما را نشان می دهد. برای تغییر رنگ، تنها کافیست تا روی آیکن این گزینه کلیک کنید:

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

ساخت متن های 3D در فتوشاپ
مرحله 2-4

سپس خواهید دید که پنل Color Picker در محیط نرم افزار برای شما نمایش داده می شود. هرکدام از رنگ هایی را که قصد دارید برای متن خود استفاده کنید، انتخاب کنید. در ایم مقاله ی آموزشی من شخصا رنگ قرمز تیره را انتخاب کنم. بعد از انتخاب رنگ مورد نظرتان و برای نهایی شدن انتخابتان، روی گزینه ی OK در گوشه بالا و سمت راست پنل Color Picker کلیک کنید و از محیط پنل خارج شوید.

سپس خواهید دید که رنگ داخل مستطیل در نوار options نیز تغییر می کند و رنگی را که شما انتخاب کرده اید نشان دهد.

مرحله 5 ساخت متن های سه بعدی : متن را در داخل طرح بنویسید

پس از انتخاب نوع فونت و رنگ متن مورد نظرتان، داخل طرح کلیک کنید و متن مورد نظر خود را تایپ کنید.
من قصد دارم تا عبارت PHOTOSHOP را تایپ کنم. تمام کلمه را به صورت caps lock و با حروف بزرگ تایپ می کنم تا جلوه ی بهتر و واضح تری را از طرح سه بعدی کلمات ببینیم.
اگر متن شما در حال حاضر خیلی بزرگ یا خیلی کوچک به نظر می رسد نگران نباشید. ما تمام این تغییرات را می توانیم در کوتاه ترین زمان ممکن لحاظ کنیم.

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

ساخت متن های 3D در فتوشاپ
مرحله2-5

پس از تایپ کردن متن دلخواهمان، روی آیکن checkmark یا انتخاب در نوار options کلیک کنید تا متنی که تایپ کردید از حالت انتخاب خارج شود و یا حالت ویرایش متن غیر فعال شود.

مرحله 3-5

پس از این مرحله اگر در سمت راست محیط نرم افزار به پنل layers خود نگاه کنیم، خواهیم دید که فتوشاپ متن ما را به عنوان یک لایه ی مستقل و روی لایه ی اول و پس زمینه، یعنی لایه ی background قرار داده است.
این موضوع همان آپشن جالب فتوشاپ است که این امکان را در اختیار ما می دهد تا مستقل از هر لایه و به خصوص background سفید طرح مان، تغییرات اساسی بعدی را روی متن لحاظ کنیم.

خواندن این مقاله ایلوستریتور یا فتوشاپ مسئله این است ! تفاوت ایلاستریتور با فتوشاپ

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

مرحله 6: در صورت نیاز ابعاد نوشته را تغییر اندازه دهید

اگر فکر می کنید که متن شما خیلی کوچک و یا خیلی بزرگ است . نرم افزار فتوشاپ این امکان را در اختیار شما قرار داده تا با استفاده از دستور Free Transform نرم افزار این مشکل را برطرف کنیم.
سپس در نوار ابزار منو در بالای صفحه زبانه ی Edit را باز کرده و سپس گزینه ی Free Transform را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید برای فعال کردن حالت Free Transform در فتوشاپ از کلید های میانبر Ctrl + T (Win) / Command + T (Mac) نیز در کیبرد خود، استفاده کنید:

 مرحله 2-6

حال می توانید ببینید که کادر و گیره های گزینه ی Free Transform دور تا دور متن شما و در داخل طرح ظاهر شده است. برای تغییر اندازه ی متن، کلید Shift را روی کیبرد خود پایین نگه داشته، و سپس روی هر یک از گیره های اطراف کادر Free Transform (مربع های کوچک اطراف و روی کادر) کلیک کنید. حال گیره ها را به سمت داخل کادر بکشید تا متن کوچک تر شود. همچنین کشیدن گیره های کادر Free Transform به سمت بیرون باعث می شود تا نوشته ی شما بزرگتر شود.
نگه داشتن کلید Shift هنگام کشیدن اضلاع یا اصطلاحا درگ کردن آن، نسبت ابعاد شکل شما را متناسب نگه می دارد . تا هنگام تغییر اندازه متن، به طور تصادفی اضلاع شکل را بی تناسب نکنید. حال من قصد دارم تا متن خودم را با کشیدن کادر به سمت بیرون، از طریق گیره ی کوچک موجود در حاشیه ی پایین و سمت راست آن، کمی بزرگتر کنم.

پس از پایان تغییرات ابعاد متن و رسیدن به اندازه ی دلخواهتان، کلید هایEnter (Win) / Return (Mac) را روی کیبورد خود فشار دهید تا تغییر ایجاد شده توسط فتوشاپ پذیرفته شود . و متن شما از حالت Free Transform خارج شود.

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

مرحله 7 ساخت متن های سه بعدی : متن را به شکل تبدیل کنید

برای ایجاد افکت های سه بعدی برای طرح هایمان، ابتدا باید پرسپکتیو ( perspective ) متن خود را تغییر دهیم. هر چند که در این مرحله فقط یک مشکل وجود دارد. نرم افزار فتوشاپ به طور کلی به ما اجازه نمی دهد که perspective یک متن را تغییر دهیم. برای این که این محدودیت را به شما راحت تر نشان دهم، این مراحل را انجام دهید. ابتدا مطمئن شوید که در حال حاضر متن را در پنل layers به عنوان لایه ی کار خود انتخاب کرده اید. سپس به منوی Edit در بالای صفحه بروید و از داشبورد باز شده نشانگر ماوس را روی گزینه ی Transform نگه دارید. حال می بینید که یک منوی ثانویه ظاهر می شود،
که در آن تمام روش های مختلفی را که می توانیم محتوای لایه ای را که در حال حاضر انتخاب کرده ایم به آن تبدیل کنیم، نشان می دهد. اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که گزینه های Distort و Perspective به رنگ خاکستری در آمده اند؟ این تغییر رنگ بدان معناست که این گزینه ها در حال حاضر در دسترس ما نیستند. این موضوع به این دلیل است که فتوشاپ نمی تواند هیچ یک از این دو نوع تغییر را روی متن ما انجام دهد.

راه حل این مشکل یا محدودیت این است که، لایه متن خود را به لایه ای که تحت عنوان لایه ی shape نامیده می شود تبدیل کنیم. با تبدیل متن به لایه ی shape ، قادر خواهیم بود کاربرد آن را تغییر داده و جلوه ها یا افکت های مورد نظر خود را روی آن لحاظ کنیم. تنها نکته منفی در تبدیل متن به لایه ی shape این است که لایه دیگر قابل ویرایش نیست.

 مرحله 2-7

در حال حاضر، از آنجا که ما تمام تغییرات لازم را در فونت ، شکل، رنگ و سایز متن انجام داده ایم . و دیگر نیازی به ویرایش مجدد متن نداریم، لازم نیست نگران این محدودیت جدید باشیم.
در حالی که لایه متن هنوز هم لایه ی انتخاب شده ی ما در پنل layers است . به منوی Layer در در نوار ابزار option در بالای صفحه بروید و در داشبورد باز شده نشانگر ماوس خود را روی گزینه ی Type نگه داشته و سپس از داشبورد باز شده گزینه ی Convert to Shape را انتخاب کنید.

حال اگر مجددا به پنل layers نگاه کنیم، خواهیم دید که لایه ی متن در حال حاضر کاملاً متفاوت به نظر می رسد و این تفاوت ظاهر لایه به این دلیل است که دیگر لایه ی ما همان لایه ی متن سابق نیست. گزینه ی Convert to Shape فتوشاپ آن را به یک لایه shape تبدیل کرده است. این موضوع بدان معناست که فتوشاپ اکنون این امکان را در اختیار ما قرار خواهد داد که بتوانیم طیف وسیعی از تغییرات را در لایه ی shape خود اعمال کنیم و جلوه یا افکت سه بعدی را در متن خود ایجاد کنیم

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

مرحله 8: تغییر اساسی در پرسپکتیو (Perspective)

حال به منوی Edit برگردید. خواهید دید که گزینه Transform که چند لحظه قبل به آن نگاه کردیم با گزینه جدیدی به نام Transform Path جایگزین شده است. باز هم ، این موضوع به این دلیل است که اکنون با یک لایه ی shape سر و کار داریم. بنابراین مجددا نشانگر ماوس را روی گزینه ی Transform Path از منوی edit نگه دارید.

زمانی که داشبورد ثانویه در برابر شما ظاهر شد، خواهید دید که نرم افزار فتوشاپ هر دو گزینه ی Distort و هم Perspective را اکنون در دسترس شما قرار می دهد. چشم انداز از لیست را در تصویر روبرو مشاهده می کنید.

مرحله 2-8

در ادامه و در منوی جدید مجددا روی گزینه ی Perspective کلیک کنید. در طرح خود مشاهده می کنید که همان کادر و گیره هایی که قبلاً در هنگام استفاده از حالت Free Transform دیدیم، در اطراف متن شما ظاهر می شوند.
تنها تفاوت فعلی در این است که در شرایط حاضر و پس از تمام تغییرات و تنظیمات، ما اکنون باید با مود Perspective که یکی از زیر مجموعه های گزینه یFree Transform است، کار کنیم. که البته تفاوت اندکی نیز با یک دیگر دارند.

برای تغییر Perspective متن خود و افزودن جلوه یا افکت سه بعدی به آن، کافی است بر روی یکی از گیره ها در گوشه ی پایین، سمت راست کادر اطراف متن کلیک کرده و آن را مستقیم به پایین بکشید.
با کشیدن کادر به طرفین، ارتفاع و اندازه ی ضلع سمت راست متن از مرکز آن افزایش می یابد ، در حالی که سمت چپ بدون تغییر باقی می ماند.

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

 مرحله 3-8

هنگامی که تغییر Perspective متن آن طور که می خواستید رضایت شما را به ارمغان آورد، کلید های Enter (Win) / Return (Mac) را روی کیبرد خود فشار دهید تا تغییرات لحاظ شده بر متن شما پذیرفته شود. متن شما اکنون تقریبا باید مشابه شکل زیر باشد.

خواندن این مقاله افترافکت چیست ؟ به همراه فیلم آموزشی

مرحله 9: چندین کپی از لایه ی متن خود ایجاد کرده و هر کدام را کمی به سمت راست جا به جا کنید.

مرحله بعدی که به شما خواهم آموخت، شاید سرگرم کننده ترین قسمت آموزش ما در ایجاد متن ها و کلمات یا حروف سه بعدی باشد. ما قصد داریم تا به سرعت چندین نسخه ی کپی از لایه ی shape متن خود ایجاد کنیم و هر کدام از این لایه ها را به طور جداگانه، به اندازه ی چند پیکسل از لایه ی قبلی آن به سمت راست جا به جا کنیم.

این فرایند به حروف یا کلمات ما depth یا عمق می بخشد. در واقع یکی از راحت ترین روش ها برای افزودن بعد سوم به کلمات همین روش است.
برای این کار ابتدا ابزار Move را از نوار ابزار سمت چپ نرم افزار انتخاب کنید. یا برای سرعت به این فرایند فقط حرف V را روی کیبرد خود فشار دهید تا با استفاده از کلید میانبر ابزار Move انتخاب شود .
لطفا دقت داشته باشید که این ترفند فقط با استفاده از ابزار Move عملی خواهد شد.

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

ساخت متن های 3D در فتوشاپ
مرحله 2-9

پس از انتخاب ابزار Move و انتخاب لایه ی shape متن در پنل layers فتوشاپ، لازم است تا دکمه های Alt (Win) / Option (Mac) را روی کیبرد پایین نگه داشته و دکمه ی پیکان راست یا ( right arrow ) را فشار دهید. سپس مجددا چندین مرتبه این دکمه ها را پشت سر هم فشار دهید. حال دقت کنید که در این فرایند چه تغییری رخ می دهد؟ هر بار که دکمه ی راست را به همراه دکمه ی Alt / Option فشار می دهید . یک نسخه جدید از لایه ی shape متن شما است . و این لایه ی جدید به اندازه ی یک پیکسل به سمت راست جا به جا می شود.
هر چند بار که دکمه های Alt / Option را به همراه right arrow فشار دهید . نسخه های کپی بیشتری از این لایه را ایجاد می کنید و عمق یا depth بیشتری به حروف خود می دهید.

در ادامه انقدر هر دو دکمه ی Alt / Option را به همراه right arrow فشار دهید . تا از نتیجه و عمق ایجاد شده در بعد سوم متن خود راضی باشید. در این آموزش، من شخصا 68 بار این دو کلید را فشار دادم، و 68 نسخه ی کپی از متن خود را ایجاد کردم. همان طور که پیشتر نیز گفتیم هر یک از این لایه ها تنها یک پیکسل به سمت راست حرکت کردند.
به این نکته نیز توجه داشته باشید که محدودیت تعداد دفعاتی که این دو کلید را هم زمان با هم فشار می دهید . به وضوح یا resolution صفحه ی جدیدی که ایجاد کرده و با آن کار می کنید بستگی دارد. زمانی که تمام این مراحل را طی کردید . متن شما باید به شکل روبرو در آمده باشد.

مرحله 10: لایه اصلی متن را به بالای سایر لایه ها در پنل layers منتقل کنید

این موضوع را به خاطر بسپارید، هر بار که کپی جدیدی از لایه ی متن یا تصویر خود ایجاد می کنیم . آن لایه به طور پیش فرض در پنل layers شما مستقیما روی لایه اصلی قرار خواهد گرفت. بنابر این در این مقاله و در طرح فعلی، تا به این جای کار مشخصا می بینید که، پنل layers من اکنون شامل 68 نسخه کپی است . که روی لایه ی اصلی قرار گرفته است.
لایه ی shape یا همان لایه ی متن اصلی در بالای لایه پس زمینه قرار دارد . و تمام نسخه ها ی کپی نیز به ترتیب روی آن جم شده اند . مربوط به لایه ی shape یا نوشته ی اصلی شماست . و تفاوت دیگر آن ها در این موضوع است . که این لایه تنها لایه ای است که پسوند copy در ادامه ی نام آن وجود ندارد.

حال ما باید لایه ی متن اصلی را پس از پیدا کردن به ابتدای پنل layers و بالاتر از سایر لایه های دیگر منتقل کنیم. در این قسمت نیز می خواهم یکی از ساده ترین روش های انجام این کار را به شما آموزش دهم.
ابتدا روی لایه اصلی یعنی لایه ی shape در انتهای پنل layers کلیک کنید تا انتخاب شود. در مرحله ی بعد کلید های میانبر Ctrl + Shift +] (Win) / Command + Shift +] (Mac) را در روی کیبورد خود فشار دهید. این موضوع را نیز بدانید که کلید ( ] ) کلید میانبر مناسبی است . تا بتوانید، بلافاصله لایه فعلی را مستقیماً به بالای پنل layers منتقل کنید.

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

مرحله یازدهم: همه ی لایه های کپی را با هم ادغام کنید

با توجه به اینکه لایه ی اصلی متن ما اکنون در ابتدای پنل layers قرار دارد . باید تمام لایه های کپی جدید را در یک لایه ی واحد با یک دیگر ادغام کنیم . به همین دلیل و برای انجام این کار ابتدا روی آخرین لایه ی کپی از لایه ی shape که در ابتدای پنل layers کلیک کنید . (به عبارت دیگر ، لایه دوم از بالا). سپس از نوار پیمایش، که در سمت راست پنل layers فتوشاپ قرار دارد . استفاده تا به اولین لایه ی کپی شده در انتهای پنل که در بالای لایه ی back ground قرار دارد . دسترسی پیدا کنید. در همین حین دقت داشته باشید که پس از پیدا کردن این لایه بلافاصله روی آن کلیک نکنید تا انتخاب شود.

چرا که این کار باعث می شود تا لایه ای را که در بالای پنل انتخاب کرده اید از حالت انتخاب خارج شود. حتما قبل از انجام این کار، ابتدا کلید Shift را در کیبورد خود نگه دارید . و سپس روی لایه ی مورد نظرتان کلیک کنید تا انتخاب شود. اگر دقیقا مطابق مراحل این مقاله ی آموزشی پیش بروید . در نهایت تمام لایه هایی که بین این دو لایه ی ابتدا و انتهای پنل قرار دارند . سریعا انتخاب و همه ی این لایه ها در پنل layers با رنگ آبی مشخص خواهند شد . در این حالت هر تغییری، روی تمام لایه های شما لحاظ می شود.
پس از انتخاب همه لایه ها، به منوی Layer در نوار ابزار بالای صفحه بروید . و گزینه ی Merge Layers را در پایین لیست انتخاب کنید . یا برای دسترسی سریعتر به این گزینه، می توانید به آسانی کلید های میانبر Ctrl + E. (Win) / Command + E (Mac) را روی کیبورد خود فشار دهید.

مرحله 2-11

همان طور که می بینید فتوشاپ تمام لایه هایی که شما انتخاب کردید را در یک لایه ی واحد با یک دیگر ادغام می کند. اگر به پنل laters خود نگاه کنید، خواهید دید که پس از تمام این مراحل، در حال حاضر تنها سه لایه ی فعال داریم.

لایه ی Background که در پایین پنل ، لایه ی shape اصلی که در ابتدای پنل قرار دارد . و در بین این دو نیز لایه ی تازه ادغام ما با نام PHOTOSHOP copy 68 قرار دارد .

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

مرحله 12: یک گرادیان سیاه و سفید به لایه ی ادغام شده اضافه کنید

حال، برای اینکه جلوه ای قابل قبول تر و باور پذیرتر، به نوشته و حروف سه بعدی خود بدهیم . باید با افزودن یک جلوه ی نوری ساده اما مرتبط و واقع گرایانه، طرح خود را کامل کنیم.
یا در ساده ترین حالت، جلوه یا افکتی که به نظر می رسد نوعی سایه روشن است را به آن اضافه کنیم. برای این کار روی لایه ادغام یا همان لایه ی PHOTOSHOP copy 68 در پنل layers کلیک کنید . تا مجددا این لایه به عنوان لایه ی کار شما انتخاب شود.

سپس روی نماد Layer Styles ( یا Fx ) در نوار ابزار پایین پنل layers کلیک کنید. لیستی از تمام سبک ها یا افکت های موجود برای این لایه ظاهر می شود. برای نوشته ی سه بعدی ما مناسب ترین افکت موجود، گزینه ی Gradient Overlay است. پس روی آن کلیک کنید.

مرحله 2-12

پنل Style Layer نرم افزار فتوشاپ در حالی باز می شود . که از بین تمام فیلتر های سمت چپ پنل ، روی گزینه ی Gradient Overlay تنظیم است . و آپشن های مربوط به این مدل فیلتر را در دسترس شما قرار می دهد.

حال ما قصد داریم تا از یک گرادیان سیاه و سفید برای ایجاد جلوه نوری مناسب طرحمان استفاده کنیم.
اگر پیش از مطالعه ی این مقاله از گرادیان سیاه و سفید استفاده کرده اید . و تجربه ی کار با آن را دارید، می توانید از مطالعه ی مرحله بعدی صرف نظر کنید.

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

ساخت متن های 3D در فتوشاپ
مرحله 3-12

این کادر رنگی پنل Gradient Picker را نمایش می دهد . و در این پنل تمام گرادیان های موجود و تعریف شده در فتوشاپ را می توانید مشاهده و انتخاب کنید. گرادیانی که گزینه ی مناسبی برای طرح ماست . گرادیان سیاه و سفید است، که در تصویر زیر گزینه ی سوم از سمت چپ و ردیف بالا است.
اگر شما پیش از این گزینه ی tool type را در پنل Photoshop ‘s Preferences فعال کرده باشید . هنگامی که روی هر کدام از گرادیان ها نشانگر ماوس خود را نگه دارید . هم در کنار نشانگر و هم در کادر name که در پایین پنل قرار دارد ، نام گرادیان مورد نظرتان را مشاهده خواهید کرد.
برای انتخاب گرادیان Black White ، روی آن کلیک کنید . و سپس در گوشه بالایی و سمت راست پنل، روی گزینه ی OK کلیک کنید . تا گرادیان مورد نظر شما برای طرحتان پذیرفته شود.

مرحله 4-12

حال گزینه های اصلی پنل Gradient Overlay را مشاهده می کنید، که پیش نمایشی از گرادیان سیاه و سفید مورد نظر شما را به همراه تمام گزینه های متغییر آن نشان می دهد.

همان طور که می بینید در تصویر زیر چند گزینه ی مهم وجود دارد. برای خروجی بهتر طرح ، گزینه Style روی Linear و شیب گزینه ی Angle روی 90 درجه تنظیم کنید .

ساخت متن های 3D در فتوشاپ

ساخت متن های 3D در فتوشاپ
مرحله 5-12

پس از تنظیم کردن تمام این متغییر ها، روی گزینه ی OK کلیک کنید تا از پنل Layer Style خارج شوید.
فتوشاپ گرادیان سیاه و سفید را روی لایه ادغام شده لحاظ می کند . و یک افکت سایه مانند روی تمام حروف ما ایجاد می کند و جلوه ی متن سه بعدی ساده ی ما را تکمیل می کند.

پایان بخش ساخت متن های سه بعدی

آموزش ساخت متن های سه بعدی ( 3D ) در فتوشاپ | متن سه بعدی در فتوشاپ | ساخت متن های سه بعدی

5/5 - (3 امتیاز)

مطالعه بیشتر

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی نرم افزاری آموزشگاه پویااندیش
نوع آموزش عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : تیم نرم افزاری پویااندیش
نحوه یادگیری گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *